Indult erről egy mozgalom, amiről majd illesztek be képeket, de előbb a saját válaszom adom meg.

Azért van rá szükségem, mert az én testem az én életem. Az saját külsőmhöz csak nekem van közöm, ha bárkinek baja van vele, akkor ott nem én vagyok a probléma, hanem ő.

Azért, mert én is ember vagyok.

Azért, mert ahhoz, hogy a kövér testemmel baja legyen, egyetlen embernek van joga: nekem magamnak. 

Azért, mert szükségem van arra, hogy szeressem magam.

Azért, mert értékesnek akarom érezni magam. Értékes vagyok, de ezt nem elég tudni, érezni is kell. 

Azért, mert azt szeretném, hogy más is szeresse és fogadja el magát, békéljen meg önmagával, azaz legyen egészségesebb.

Azért, mert nem akarom, hogy a valódi értékeim helyett a külső jegyeim alapján ítéljenek meg/el.

Azért, mert mi a fészkes fenéért ne? Nem gyilkoltam, csak zabáltam, könyörgöm! 

ineedfa1.jpg

Szükségem van a kövérség elfogadására, mert a kövér testeket köztulajdonként kezelik, azaz hozzászólások, ítélkezés és szabályozás tárgyaiként.

ineedfa2.jpg

Szükségem van a kövérség elfogadására, mert mindenkinek azt kéne viselnie, amit csak akar és jól kéne érezzék magukat meztelenül is.

ineedfa5.jpg

Szükségem van a kövérség elfogadására, mert nagyon dagiként a testem a legtöbb ember rémálma.


ineedfa6.jpg

Szükségem van a kövérség elfogadására, mert az általam szeretett emberek testét is ugyanazzal a tisztelettel kéne kezelni, ahogy az enyémet kezelik. 


ineedfa7.jpg

Szükségem van a kövérség elfogadására, mert szeretek enni!

 


Forrás: ineedfatacceptance.tumblr.com

A bejegyzés trackback címe:

https://embracethefat.blog.hu/api/trackback/id/tr165506446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.11. 21:52:24

Egy hét szünet után visszaülök a géphez és ezt látom.
Hogy tudják emberek így megalázni saját magukat? Nem is tudom ki a szánalmasabb: a nyanya aki már járni sem tud, vagy a karfiolos hasú pöttyöske, netán a meleg fiú (akinek aztán tényleg mindegy hogy néz ki egy nő).
Szánalmas, csupán a lelki gyengeség és a beletörődés pozitív reklámozása.
Gratulálok hogy ezt támogatod.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.11. 21:53:52

Hozzáteszem, hogy ezt mind úgy mondom, hogy tudom hogy mi ha a "való életben" találkoznánk és együtt járnánk sportolni, biztosan nagyon jóban lennénk.
De jelenleg, ezekkel a posztjaiddal te vagy nekem az ellenpélda.

fat.acceptance 2013.09.11. 22:17:30

@Noisy Suzy: Megpróbálhatnád a szövegeket értelmezni. Amiket leírtam, azok neked is jól jönnének. Azért hagyom csak bent, amit írtál, hogy elmondhassam, hogy kérlek, ne alázd meg magad még jobban. Nagyon nem vet rád jó fényt, hogy ennyire tepersz, hogy te legyél a jó kövér. Minden szavadból süt, hogy el akarod fogadtatni magad a külvilággal, és csak azért is mindig leírod, hogy te bezzeg nem ilyen vagy, te vagy a jó stb. Ez szánalmas, úgyhogy inkább ne itt csináld. Menj a blogodra, írj, éld az életed, nem érdekel, csináld, ami jólesik, de ez nem a te helyed, ez nem neked szól, mert nem erre akarsz fordulni. Rendben, mindenki úgy tehet, ahogy akar. De más folyamatába és próbálkozásaiba ne próbálj meg belerondítani csak azért, mert neked olyan bizonytalanságaid vannak önmagaddal kapcsolatban, amit úgy kell kiélned, hogy másnál jobbnak akarod feltüntetni magad. Minden jót!

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.11. 22:29:23

@fat.acceptance:
Nem értem mi ez a "jó kövér" szöveg, és hogy miért akarod mindig megmagyarázni, hogy én a társadalomnak akarok lefogyni, és nem a vérnyomásomért és az esztétikai igényeimért.
Azzal tökéletesen egyetértek, hogy másokat bántani a testük miatt elfogadhatatlan és mindenkinek joga van ahhoz hogy szeresse magát.
De ezek az emberek nevetségessé teszik magukat azzal hogy felteszik az internetre ezeket a képeket.
Egyébként a te barátaid mit szólnak a blogodon megjelent képeidhez? (Ezt nem azért kérdezem hogy felzaklassalak, őszintén.)

fat.acceptance 2013.09.11. 22:32:28

@Noisy Suzy: Nem, nem nevetségesek. Becsülendő, hogy kiállnak a jó ügyért. Azt pedig látom, hogy a dolog lényegét még most sem érted, de semmi gond.

Mit szólnának? :D Segítenek kiválasztani, melyiket tegyem fel.

fat.acceptance 2013.09.11. 23:07:26

@Noisy Suzy: egyebkent is fura lenne, ha bajuk lenne a kepekkel, mivel veluk vagyok strandon, ok csinaljak a kepeket is :D

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.12. 09:41:55

Nem a képekre gondoltam, hanem arra, h arról mi a véleményük, h felteszed az internetre

fat.acceptance 2013.09.12. 09:52:01

@Noisy Suzy: tamogatnak. tudjak, h jo amit csinalok.

PrettyWitch 2013.09.12. 14:30:47

Már ezért érdemes volt benézni, kulturált kommunikáció, még ha véleménykülönbségekkel is! Ez most komolyan feldobott :)

A képek és a szövegek közül az első az, amit meg tudok érteni, a többinek inkább polgárpukkasztás jellege van, provokálóak.

fat.acceptance 2013.09.12. 14:39:59

az miert nem ertheto, hogy valaki meztelenul is jol akarja erezni magat? nem az utcan, a tukorben, otthon...vagy az, h valaki azt kivanja a szeretteinek, h ugyanugy egyenloen kezeljek, mint ot vekonyan? az, hogy valakinek nem tul jo erzes, h a testet a legborzalmasabb remalomnak tartjak, ami tortenhet? ezekben mi nem ertheto?

PrettyWitch 2013.09.12. 15:11:41

@fat.acceptance:
2. kép+szöveg: a szöveg oké, de a kép nekem nem tetszik. Ez nyilván szubjektív, nem társadalmi értékítélet, hanem az én szépérzékem. Nem is elsősorban a kövérség miatt nem tetszik, hanem ahogy a hasa kinéz, az meg sanszosan a szülésektől olyan (az 50 kg-s ismerősömnek is ilyen lett 2 gyerek után, és ki tudja, az enyém hogy végzi majd...).

3. kép+szöveg: ezzel igazából semmi bajom, úgyhogy pontosítok az első kommentemen, ezt is meg tudom érteni.

4. kép+szöveg: ha ezt a táblát egy férfias férfi vagy egy vékony nő tartaná, nem is akadtam volna meg rajta. De a mai társadalomban - ahol a homoszexuálisok elfogadása sem igazán tökéletes - az a szöveg egy homoszexuálisnak kinéző pasitól, hogy "ugyanazzal a tisztelettel kéne kezelni, ahogy az enyémet kezelik" számomra visszás.

5. kép+szöveg: na ez kicsapta a biztosítékot. A nő járni már nem tud, a lábain az erek valami borzalmasak, de mindettől tekintsünk el, mert ő szeret enni... Sajnálom, az ilyen önpusztító, gyenge, önző embereket csak megvetni tudom.

(Persze, lehetséges, hogy beteg, hogy már fogyott stb. stb., de most csak annyiból induljuk ki, amit a képen látunk. És nem ítélném el, ha szembe jönne velem önmagában azért, mert kövér, de hogy még reklámozza is, hogy szeret enni, az már nekem sok.)

fat.acceptance 2013.09.12. 15:20:46

@PrettyWitch: na ez durva... majd valaszolok, ha raerek, lesz mit irnom :)

PrettyWitch 2013.09.12. 15:56:42

@fat.acceptance: Várom! És így valószínűleg nem is dühből fogsz írni, ami külön jó :)

Én majd csak holnap tudok újra írni, lassan ébred a pici.

Ágnes4060 2013.09.12. 17:56:36

Ez a bejegyzésed számomra nem a kövérség, hanem a kövér ember elfogadásáról szól. Ha ennyi lenne a célod, egyetértenék veled.

fat.acceptance 2013.09.13. 10:00:31

@Ágnes4060: Akkor remek, egyetértesz velem. :D Nem is értem, mi ez a megkülönböztetés. Úgy értem, naná, hogy a kövér ember miatt kell elfogadni a kövérséget. A kövér ember kövérségét kell elfogadni, tehát a kövér embert. A fat acceptance is ugye angolul... nem csak a kövérség, hanem a kövér ember, mint fat (person)... Csak magyarul nem jön át annyira a többletjelentése.

Mi másért kéne elfogadni? Nem a kövér szentjánosbogarakért küzdök... bár ha van ilyen, biztos megtenném azt is. :D

fat.acceptance 2013.09.13. 10:08:36

@PrettyWitch:
2: Ha a hasa szüléstől olyan, és másnak is tud ilyen lenni, akkor ennyi miatt miért kell elítélni a képet? Mellesleg ez nem arról szól, neked tetszik-e. A kövér testeket nem reprezentálják, hát magunknak kell megjelennünk, szégyen nélkül. Ahogy mások megtehetik. Akkor mi is.

3:Mi a fenéért visszás attól, hogy melegnek néz ki? Ad1: nem is biztos hogy az. Ad2: nem mindegy ki tartja? Úgy értem, az a lényeg éppenséggel, hogy vékony, és emiatt a teste okán nem él át diszkriminációt. Azt szeretné, hogy akiket szeret, de kövérek, azok se éljenek át. EZ az egésznek a lényege, és ezt mindegy, hogy ki mondja, a különbség itt, és ami a lényeg, az, hogy vékony. Ez pedig azért számít, mert... vékonyként kiáll más lenézett rétegekért. Ami ugyanúgy tök jó, mint az, hogy én heteróként a melegekért, vagy a fehérek a feketékért. Ha valaki valamiben privilégiummal rendelkezik, sokszor erőteljesebben érvényesül a szava. Igenis ki kell állni másokért. Mi a jó francot számítana, hogy meleg vagy sem? Vékony, nem basztatják a teste miatt, azt szeretné, ha a kövéreket sem baszogatnák miatta. Ennyi. Ennyiről szól a sztori. Rohadtul irreleváns a szexuális orientációja!

5: Igen, tekints el. Egyrészt nem biztos, hogy nem tud járni, lehet, hogy csak segédeszköz. Kettő, ha így is van, tökéletesen az ő szuverén döntése az, hogy szeret enni vagy nem. Enni szeretni nem bűn és nem önzőség és nem ördögtől való. Komolyan az a legszarabb ember, aki szeret enni? Fú, hát ennél rosszabb sose legyen...
És igen, elég gáz a kajával való viszony alapján megvetni valakit. Milyen alapon veted meg? Ártott neked? Jaaa, nem. Akkor bocsi, de semmi alapod nincs a megvetésre. Az ő élete, azt kezd vele amit akar. Nem hinném hogy gyenge. Ilyen testben élni a mai világban... az minden nap hatalmas erőt kíván. Egyébként depresszió, függőség, betegség, stb... Az égvilágon fogalmad sem lehet róla, hogy mitől lett ekkora. Lehet, hogy hormonbetegsége volt, és mondjuk előtte sem volt vékonyka, szeret enni, és volt 80-90 kiló, aztán bejött a betegség, nem akarta letenni a kaját és ez lett... annyi minden lehet. Kép alapján meg ennyi infó alapján, hogy szeret enni, megvetni és elítélni valakit a legostobább, legrosszindulatúbb dolog.

fat.acceptance 2013.09.13. 10:09:50

@fat.acceptance: Elcsúsztam a kihagyás miatt :D az utolsó előtti az 4, nem 3.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 11:05:14

@fat.acceptance:
Igazából bűn (a keresztény törvények szerint), a falánkság a 7 főbűn egyike.

fat.acceptance 2013.09.13. 11:16:03

@Noisy Suzy: Jujj, hát ez ritka.... még tőled is. Szóval egyrészt, nem törvények, hanem szabályok. Nem ugyanaz. Mellesleg nem vagyok vallásos, szóval főleg nem érdekel. De... azért az gusztustalan, hogy az emberek egy-egy ember ellen felhasználnak dolgokat a Bibliából, csak azért, hogy alátámasszák a saját diszkriminációjukat. Tudod, a Biblia szerint a többnejűség oké, illetve bűn levágni a hajad. Gondolom sosem vágattál még hajat... Annyi szabály van a Bibliában. Ami elég régi, ugye... ami szerint, ha valaki mindent be akarna tartani, ma nem lehetne élni kb. Szóval rengetegen kiragadnak 1-2 passzust, csak azért, hogy a ma emberéből párat jól lehúzzanak. Undorítóan álszent dolog ez. Hol van akkor a keresztényi szeretet? Hol volt a keresztes háborúk és inkvizíció során? Ugye, ugye...

fat.acceptance 2013.09.13. 11:27:14

@Noisy Suzy: Olyan, hogy keresztény törvény, nem létezik. Régebben előfordult már a történelem során, hogy a kánonjogból szivárogtak át módszerek és passzusok a büntetőjogba, de az is inkább a büntetési gyakorlatok közül került ki. A Btk.-ban nem találsz olyan szakaszt, ami arról szól, hogy ennyit meg annyit enni bűn... Ahogy keresztény Btk. sincs. Semmilyen hatályos jogszabályt nem találsz erre. Szóval legközelebb gondolkodj, mielőtt valami hülyeséget leírsz...

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 11:56:32

@fat.acceptance:
Érdekes, h pont Te, aki mindig az embert nézed, a BTK val hozakodsz elő, ellenben a kulturankba beivódott és alapvető erkölcsi értékeinknek irányt mutató írást, a Bibliát eliteled.
A kereszténység egyébként az Újszövetség tanait veszi alapul, nem a tobbnejűseget engedo es hajlevagast tiltó Ószövetséget, tehát a peldaid nem relevansak.
A 7 főbűn pedig egy mindig aktuális erkölcsi iránymutatás lesz. Neked is az, hiszen lefogadom, h te is eliteled az irigységet vagy a fösvénységet.
Lévén h 1000 éve keresztény nemzet vagyunk, ez is hozzátartozik a részunkhoz.

fat.acceptance 2013.09.13. 12:05:06

@Noisy Suzy: Ugh. Ugh. Igen, a BTK-t veszem elő, mert az a hatályos. :DDD A keresztény tanítások közül van, amit érdemes megfogadni, és tényleg van egy erkölcsi iránymutatás. De akik ma erről papolnak, többnyire álszentek rendesen.
Nekem aztán fix, hogy nem mutat semmilyen erkölcsi irányt a Biblia. Az, hogy az embert nézem, hogy jön a Bibliához?
Nem a Bibliával van bajom, hanem az emberekkel, akik kiforgatják és mások ellen használják. Ez a bűn, nem az evés...

Úristen, majdnem ideokádtam. "Lévén h 1000 éve keresztény nemzet vagyunk, ez is hozzátartozik a részunkhoz." Ez gusztustalan. ÉN nem vagyok keresztény. Az ÉN részemhez nem tartozik hozzá. Nehogymár meg akarja mondani nekem bárki, hogy vallásos szövegek szerint kell élnem! Nem a középkorban vagyunk, cicukám! Nem, nem keresztény nemzet vagyunk, hanem demokratikus köztársaság (elvileg). Ahol le akarják nyomni az ember torkán ezt az ideológiát. Mégis mit szól ehhez szerinted az itt élő zsidó közösség? Vagy a buddhisták? Vagy egyéb vallásúak? Ateisták? Akik szintén választópolgárok és a nemzet részei, elvileg. Vagy szerinted csak akkor tartozik valaki a nemzethez, ha keresztény? Különben meg a mai bigott idióták nem valódi keresztények. Mint mondtam, kiragadnak belőle 1-1 passzust azért, hogy mások ELLEN FORDÍTSÁK.

Nem a vallással van bajom, vagy a Bibliával. Hanem az egyházzal meg azokkal az emberekkel, akik rossz célokra használják. Mindenki abban hisz, amiben akar, addig, amíg nem uszít emiatt. Ismerek nagyon sok rendes keresztény embert. De azok rendesek, mert nem ilyeneket pofáznak. A melegeket sem ítélik el, stb. Egyszerűen van valami, amiben hisznek, és ez tök jó dolog. A hit és a vallásosság tud nagyon jó lenni, néha én is azt kívánom bár hinnék ilyesmiben. De a te fajtád és az egyház csak kiforgat többezeréves szövegeket azért, hogy mások ellen használja, hogy bizonyos csoportok ellen mondvacsinált indokokkal uszítson. Ez gusztustalan, és cseppet sem keresztényi, hanem álszent és... ugh.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 12:14:44

@fat.acceptance:
Keresztény kultúrában élünk, ha tetszik ha nem. Nekem speciel tetszik, mert imádom a husvetot és a karácsonyt, szent Iván ejjelet, stb. Te talán nem tartod ezeket az ünnepeket?
Ha nem vette volna fel jó Szent István kiralyunk a kereszténységet, most valami jurtaban lennel egy ázsiai török keverék 7. felesége és a z 5. gyermeked vilagrahozasa lenne a bajod, nem a fat acceptance.
Btw, ha már mindenki olyan bigott: maga a katolikus pápa sem ítéli el a melegeket.

fat.acceptance 2013.09.13. 12:21:25

@Noisy Suzy: Szent Ivánt nem :D
A kényszerítés az viszont probléma.
Persze, István királyunk jót cselekedett, hisz a nemzet megmaradása volt a cél. DE könyörgöm, ez ezer éve volt. Akkor muszáj volt, mert ha vándoroltunk volna tovább, és csatározunk nomád módon, eltűnünk a süllyesztőben. De most semmi ilyen nem indokolja azt, hogy mindenkinek kötelező legyen kereszténynek lennie. EZ igenis gusztustalan. Ha én valamiben nem hiszek, és a bigottság nem jön be, ne nyomják le a torkomon.

A katolikus pápa is elítéli, csupán annyit tett hozzá, hogy megbocsátja a bűnt. De attól még bűnnek tartja, tehát ugyanúgy homofób. Ennyit erről. Mellesleg, Mo-n így is kiadnak hittankönyvet kisiskolásoknak, melyben azt írták, hogy melegnek lenni halálos bűn...

Szép dolog a hagyomány, szép értékeket adott a kereszténység, megmaradt Magyarország és stb. De attól még nem kell ezek alapján más embert elítélni. Aki a Biblia alapján más embert elítél, nem valós keresztény, csak egy mocskos bigott senkiházi. A Biblia alapján a fő tanítás a szeretet és megbocsátás. Ezt pedig egyik baromi keresztény szószólótól sem gyakran hallani, ld. KDNP-sek... ÉS te is csak ilyen vagy.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 13:07:58

@fat.acceptance:
A katolikus pápa azt mondta, h ő nem ítéli el a melegeket - gondolom ezt ugy erti ahogy en is, h istenre bizza ezt.
Mondj amit akarsz: kereszteny kulturaban elunk. A keresztenyseg szertint a falanksag, ahogy pl az irigyseg is: bun. Az mindenkinek az egyeni megiteltetese, h ebbol mit fogad el.
En arra probaltam ravilagitani, h a koverseg elfogadasaban ez a kulturalis berogzules is akadaly lehet. Kereszteny alapu kulturalis kozegek altalaban nem.
Afrikai torzsekben igen.

fat.acceptance 2013.09.13. 14:20:43

@Noisy Suzy: de aki nem kereszteny, az nem el abban, nem aszerint el es nem azokban hisz. es ha mar alszentseg, eszembe jutott a sok kozepkori pelda a dagadt papokrol akik hatalmas arany palastokban es egyeb draga ruhakban paradeztak.... mikozben szegenysegrol papoltak. akkor hogy is van? nagyon hiteles a falanksagrol dumalni, mikor a papjaitok is nagydarabol voltak...

egyebkent meg miert van az, hogy sok kereszteny katolikus baratom is van, akik igy szeretnek? sot sokszor van ilyen tema es egy rossz szo nem hagyta el a szajukat. jaa igen, a valodi kereszteny hisz, szeret es segit. nem pedig utal es uszit, ahogy te. minden normalis kereszteny irtozik az ilyen alszentektol. nem a formalitasban rejlik az igazi hit, hanem az embersegessegben. amibol te megbuktal, egyebkent. nem az a valodi katolikus, aki predikal es nagy hangon uszit masok ellen. az csak egy barom, aki vallasi kontost akar huzni a sajat utalatara. csak probalod magad felmenteni a seggfejseg alol azzal, hogy a Bibliara haritod a felelosseget. eleg szegyenletes amit csinalsz. fejezd be, kerlek.

fat.acceptance 2013.09.13. 14:22:53

@Noisy Suzy: ma mar nem vallasosak annyian, hogy kereszteny alapu kulturalis kozegrol legyen szo. persze most nyomjak a sok hulyeseget, de ezt csak fentrol generaljak, nem ez az alap mar... a media a problema inkabb. keresztenyeknek a dagadt papjaikkal nem sok alapuk lenne hoborogni a koverek ellen, na.

PrettyWitch 2013.09.13. 14:26:04

@fat.acceptance: A keresztény (keresztyén) témához nem szólok hozzá, mert ez szerintem mindenkinek a saját legbelsőbb magánügye.

A képekhez fűzött megjegyzésekhez:

#2: Még egyszer leírom: nem elítélem a képet, a hölgyet, hanem nekem nem tetszik. Nagyon komoly különbség van a két dolog között, csak valamiért neked nem megy át, hogy az embereknek lehet tőled eltérő véleménye. Nekem az ilyen has nem tetszik, sem magamon, sem máson, és nem szívesen nézegetem sem magamon, sem máson (függetlenül attól, hogy kövér vagy sovány emberen látom). És mivel nekem nem tetszik, furcsállom, hogy valaki ezt közszemlére teszi. DE ettől még a hölgyet nem ítélem el (ellentétben az 5. képpel, de arról majd ott). Szíve joga, hogy közzétegye, nekem meg szívem joga, hogy ne tetsszen.

#4: Az a mondat egy meleg férfitől, hogy "az általam szeretett emberek testét is ugyanazzal a tisztelettel kéne kezelni, ahogy az enyémet kezelik", nem egyértelműen pozitív. A melegeket a társadalom nagy része jobb esetben elviseli, rosszabb esetben elítéli, csak nagyon kevesen vannak, akik képesek teljes mértékben elfogadni őket (pl. én sem, pedig igyekszem). Ha a melegek testének tiszteletét kellene a kövérek testének tiszteletére kivetíteni, szerintem még a kövérek járnának rosszul. Mondom ezt úgy, hogy van meleg ismerősöm, akit emberileg is és szakmailag is nagyon sokra tartok, nagyon kedvelek, de ha belegondolok, hogy mit csinál a testével, nem a tisztelet az első, ami eszembe jut. Ezért visszás ez a kép, és nem lenne az, ha egy társadalmilag teljes mértékben elfogadott személy tartaná.

#5: Mindenekelőtt: kifejezetten kértem, hogy ne kavarjuk ide a betegségeket és hasonlókat, hanem csak abból induljunk ki, amit a képen látunk, mert mindannyiunknak csak ennyi információja van. Eszerint látunk egy idősebb kövér nőt, aki valamilyen, a járást segítő kerekes cuccon ül, borzalmasan visszeres lábakkal, és büszkén hirdeti, hogy ő szeret enni.
Az, ha valaki szeret enni, önmagában nem bűn. De ha az evés szeretete már mértéktelenné válik és káros hatással van a szervezetére, és ennek ellenére is folytatja, az olyan, mint a drogos vagy a dohányos, aki a droggal vagy a cigivel rombolja a szervezetét. Mindkettejüknél "csak" annyit kellene tenni, hogy leállnak vele (illetve evésnél részben leállnak, részben változtatnak), de egyikük sem teszi meg. Nem emiatt vetem meg, ez idáig csak sajnálatra méltó. De hogy valaki még büszke is legyen arra, hogy mivel teszi tönkre magát, az már számomra akkora jellemhiba, amit megvetek, elítélek. És mivel szabad országban élünk, ahol szabad véleményt nyilvánítani, ezért neked jogod van elmondani, hogy ez neked tetszik (bár ha megszakadok, akkor sem értem, hogy miért, de ez nyilván abból adódik, hogy különbözőek vagyunk), és nekem is jogom van elmondani, hogy nekem pedig nem (ezt pedig te nem érted meg).
Tehát még egyszer: nem azt ítélem el, hogy szeret enni. Azt ítélem el, hogy önpusztít (evéssel, droggal, bármivel), és még büszke is rá.

És ha már szóba hoztad a hormonproblémákat: egy részük oka az elhízásnak, más része okozata, majd utána már akár oka is lehet. Ha valakinek hormonproblémája van, még sokkal inkább fontos az egészséges étkezés és a túlsúly leadása, mint ha ilyen gond nincs. (Tudom, sajnos nekem is van, mégsem fogom rá az elhízásomat. Felelős érte, de csak kismértékben, a többi az önuralmam hiányára vezethető vissza.) Ugyanakkor nem minden kövér ember kövérsége vezethető vissza hormonzavarra (vagy csak részben, mint nálam), ezért nem kellene mindig ezzel takarózni.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 14:57:32

@fat.acceptance:
Nézd. Te kijelentetted h zabálni nem bűn, én pedig ravilagitottam, h a keresztény kultúrában a 7 főbűn alapján az.
A többit te lihegted túl es magyaraztad bele.

fat.acceptance 2013.09.13. 15:18:28

@PrettyWitch:
2: Rendben. Nem tetszik. DE a dolog arról szól, hogy nem mindenki egyforma, és ezt is meg kell jeleníteni, mert emberek kirekesztve érzik magukat, amiért nem olyan a testük, amit megjelenítenek, ami egy kép összesen... ha eddig nem értetted, bár eddig is leírtam, hát ezért van értelme kirakni.

4: TE jó ég. Ó te jó ég. Jézusom. Úristen. xD Tudod te, mennyi emberről nem tudják és nem lehet megállapítani, hogy meleg? NEM AZ A LÉNYEG, hogy meleg, értsd már meg. Nincs olyan, hogy meleg vagy heteró teste. Arról szól, hogy vékony vagy sem. Melegek testének tisztelete, jézusom... nem, itt egy vékony pasi van. Aki azért áll ki, hogy a kövéreket is tiszteljék úgy, mint a vékonyakat. Nincs szó sehol a melegségről. HA A TÖBBI, azaz következő képen azt mondod, tekintsünk el mindentől és csak azt vegyük figyelembe, ami a képen van, hát itt tedd meg te is. A képen egy fehér, fiatal, vékony férfi van. Ennyi. Összesen ennyit tudsz kép alapján megállapítani. Azután, hogy amúgy ellentmondasz saját magadnak, mert..

5: ... ebben is belevitted azt, hogy márpedig büszke rá. Büszkeséget sem tudsz megállapítani egy képről, ugye, ha érzéseket meg ilyeneket kizárunk. A kép nem a büszkeségről szól. Hanem arról, hogy ő valamilyen, ő szeret valamit, és hagyják békén ezzel. Ha ő szeret enni, az az ő dolga. "Csak annyit kéne tenni, hogy...." Igen, mert ha ez így működne és ilyen egyszerű lenne, akkor ennyi dagadt és drogos lenne, mint amennyi van. Pontosan, pofon egyszerű a dolog, nem is értem, az összes alkoholista miért nem szokik le most rögtön...
Fogalmad sem lehet arról, hogy az illető mire büszke vagy mire nem. Ami valószínű, hogy csak azt akarja, hogy ne a kaja legyen, ami alapján megítélik. Nem bűn enni, és kész.

Egyébként nem takarózom hormondolgokkal, én se mondtam magamra soha. Csak azért hoztam fel, hogy ez is egy eshetőség, így is alakulhatott. Fogalmad sincs a nőnek a múltjáról, és úgy megállapításokat tenni róla, hogy nem ismered, hülyeség. Fogalmad sincs a gondolatairól, a múltjáról, az életéről, a körülményeiről, mégis megveted és elítéled. Ennél a típusú magatartásnál nem sok rosszabb van és én ezt vetem meg nagyon. Ismeretlenül hogy van képed bárkit megvetni?! Úgy, hogy nem tett ellened semmit??

@Noisy Suzy: De a keresztény kultúra nem igaz mindenkire. Nem mindenki keresztény. Nem egyetemes "törvények" a keresztény törvények. Majd akkor jelentsd ki hogy bűn, ha a Btk.-ba is bekerül, akkor talán majd nem fogsz hülyét csinálni magadból.

PrettyWitch 2013.09.13. 16:08:15

@fat.acceptance:
#2: Ezzel tulajdonképpen egyetértek, valami hasonló célja volt régebben a Dove kampányának is, csak kevesebb túlsúllyal. Érdekes dolog amúgy elmenni egy nudista strandra, az ember szembesül azzal, hogy senki sem tökéletes :)

#4: Ha a férfi a képen nem meleg, akkor nagyon fura ízlése van. Ha eltekintek az öltözködésétől, attól, amit azzal sugall, akkor oké a felirat, ahogy azt korábban is írtam. Elég nehéz ugyan, de legyen. Abban viszont nincs igazad, hogy nem azt vettem figyelembe, ami a képen van. Én pontosan abból indultam ki.

#5: Ha kikiabálom a világnak, hogy szeretek enni, akkor az szerinted mi, összevetve a nő arckifejezésével?

Idézel, olvasol, de nem pontosan. Olvasd újra, a "csak" szó a kommentemben idézőjelben szerepelt. Azaz pontosan tisztában vagyok azzal, hogy ez nem könnyű, de mégis van megoldás.

A véleményemet az utolsó képpel kapcsolatban fenntartom. Ismeretlenül is megvetem azt, aki csak azért szeretné, ha a kövérséget elfogadnák, mert szeret enni, mert ez szimplán akaratgyengeség (szemben pl. az első vagy a harmadik képpel, amit én sem ítélek el). Van véleményem, vállalom, azt is, hogy neked ez nem tetszik, és együtt tudok élni a megvetéseddel. Ami szintén ismeretlenül történik, anélkül, hogy bármit tudnál a gondolataimról, a múltamról, az életemről, a körülményeimről... Ja, hogy akkor te sem vagy jobb nálam? :)

Ágnes4060 2013.09.13. 17:53:39

@Ágnes4060: A kövér ember életének a kövérség csak egy aspektusa. A kövér embernek is lehet számtalan becsülendő, szeretetre méltó tulajdonsága. Mint embert elfogadhatom, tisztelhetem, barátomnak tekinthetem, stb. De életének azt a részét nem tartom követendőnek, ami az elhízáshoz vezetett. A kóros kövérség rendkívül megterheli az emberi szervezetet, tehát magát a kövérséget, a hozzá vezető életmódot, és ennek az életmódnak az elfogadását is károsnak tartom. A kövérség és a kövér ember elfogadása nem ugyanaz. Mint a korábbiakban már kiderült, nagyon sok mindenben nem értünk egyet.

fat.acceptance 2013.09.13. 18:56:43

@PrettyWitch: És ha a többi is szeret enni? Ha kiderülne, hogy ők is szeretnek enni, akkor rögtön nem lenne érthető a többi érthető dolog sem?
És ha a kajával szemben (!) akaratgyenge? Az mitől mond el róla bármit is? Én is az vagyok. Ettől még értékes, megértő, meg nagyon sok minden más is vagyok, ami meg is határoz. Szeretek olvasni, szeretem a színeket, a nyarat, mit tudom én... és nem mondható, hogy akaratgyenge lennék, mert vizsgaidőszakban olyan tanulási periódusaim voltak, amiket sokan mások nem tudnának megcsinálni. Tehát az, hogy valaki az élet egy apró szegmensében kevesebb kontrollal rendelkezik, az összes többiről nem mond el SEMMIT. Ráadásul a kajával való viszony meg aztán főleg rohadtul irreleváns az értékességgel...

És de, jobb vagyok lényegesen. Sok hozzászólás alapján megítélni valakit teljesen más. Persze, nem ismerem az életed, de beszélgettünk itt már sokat, ami alapján igenis el lehet dönteni valakiről, hogy szimpi vagy sem. Az írásaid a tetteid, azon belül megjelennek a gondolataid... ezek mind mind elegendők ahhoz, hogy valakit elítéljünk. Egy kép nem. Ha az utolsó nőnél az első nő felirata lenne, és fordítva, akkor már elfogadható lenne?

@Ágnes4060: Nem ugyanaz, és az elfogadás nem jelenti azt, hogy követendőnek tartani, ne mosd össze... De ha valaki a kövér ember kövérségét nem fogadja el, akkor nem lehetnek igazán jó barátok. Ha engem valaki jófejnek tart de közben dagadtfób baromságokat mond, majd azzal érvel, hogy de ő bír engem... attól még ugyanúgy rosszul esne. Tehát az általános vélekedés összefügg az egyénnel. Attól még, hogy valaki nem akar kövér lenni, az nem azt jelenti, hogy az adott embert nem fogadja el úgy, ahogy van és stb... olyan szavakon lovagolsz, amik igazából nem különböznek, hanem egyik magában foglalja a másikat. Ráadásul úgy, hogy közben olyanokat írsz, hogy az elfogadás azt jelentené, hogy olyan akar lenni.. hát nem.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.13. 20:25:31

@fat.acceptance:
Szóval a lényeg:
TE jobb, okosabb, elfogadóbb vagy mindenkinél. Büszke vagy arra, hogy kövér vagy és hogy nem akarsz változtatni rajta, sőt ez életed egyik legmeghatározóbb része. Elítélsz mindenkit aki nem úgy gondolkodik ahogy TE. Egy idő után sértegeted is őket.
Aki nem a TE elképzeléseid alapján látja a világot, az egy szemét diszkriminatív rasszista dög.
Ezzel szummáztam is a blogod meg téged.

PrettyWitch 2013.09.13. 22:58:44

@fat.acceptance: Nyilván szeretnek enni, hiszen nem ok nélkül híztak el. De nem az evés (azaz egy akaratlagos, tudatos cselekvés) az, ami miatt szeretnék, ha a társadalom elfogadná őket, ezért vagyok velük inkább megértő.

Én is szeretek enni, én is ezért híztam el, ezért emiatt magamat is akaratgyengének tartottam, és nem értettem, hogy ha az élet ezer más területén helyt tudok állni, akkor az evéssel kapcsolatban miért nem. Aztán végül ott is sikerült :) épp ezért gondolom azt, hogy más is képes lehet rá.

Számomra ugyanakkor nagyon visszás az, ha valaki magát értékesnek nyilvánítja, ezzel érvel másokkal szemben, és közli, hogy ő jobb, mint a másik... és élete egyik meghatározó nagy teljesítményeként a jogász vizsgaidőszakot hozza fel példának. Az is kemény meló, de hoz majd az élet annál sokkal nehezebb, komplikáltabb helyzeteket is, ahol puszta memorizálásnál lényegesen több lesz majd szükséges: logikus gondolkodás és ennek mentén érvelés. A tárgyalóteremben az nem érv, hogy "én értékesebb vagyok, mint te"...

Ez a példád ugyanakkor rávilágított arra, hogy teljesen felesleges nekem veled vitatkozni. Vagy a fiatalságodból, vagy a korlátaid miatt képtelen vagy a saját szempontjaidon túli világot is látni. Nekem nincs annyi időm és energiám, hogy próbáljam megvilágítani számodra azt az ezer más szempontot, ami a tieden kívül még létezik, ha semmi értelme, mert a magadon kívül mindenki más véleményét figyelmen kívül hagyod. Úgyhogy a jövőben igyekszem vagy rövidebben kommentelni, vagy egyáltalán nem írni. Olvasni továbbra is foglak, mert titkon reménykedem abban, hogy idővel te is belátóbb leszel.

fat.acceptance 2013.09.13. 23:53:37

@Noisy Suzy: a rasszizmus mar.megint hogy jon ide? rohejes vagy :D

@PrettyWitch: igen, ertekesebb vagyok olyanoknal, akik eves alapjan megitelnek mas embereket, ez ugyanis felszines es ostoba tett. a melegekrol.pedig annyit, hogy uristen, mi a fene kozod van ahhoz, hogy mas kit szeret? tudod a melegseg sem csak a szexbol all, egyebkent ha a hetero baratoknal nem zavar, ha olyannal fekszenek ossze, aki mondjuk neked nem jon be, melegeknel mit zavar? komolyan azt hiszed, hogy van barmi alapod negitelni hogy "mit csinal a testevel"? uristen, nem tudom mi a fenet kepzelsz magadrol. ennel a mondatnal olyan szinten melyre astad magad es ez a mondat olyan szintu ostobasagrol tett tanubizonysagot, hogy egyszeruen nem tudtalak jobban kezelni. az ilyen emberek elviselhetetlenek, szoval orulok, ha nem irsz tobbet, nem szivesen olvaslak. a kis verszivot se. (igen, suzy, rolad van szo.) boszorka, te is csak egybol kiforgatod az ilyeneket. de teljesen jogosan gondolom azt, hogy ertekesebb vagyok egy olyan embernel, aki olyanokat mond, mint te. amit a melegekrol irsz, az egyszeruen hanyinger. mi a francert kene neked belegondolnod, hogy kivel es hogyan szexel??? ki vagy te ehhez? megis miert erdekel? ne valaszolj, koltoi kerdes, es nincs kedvem tovabb a homofob szarsagaidat olvasni.

fat.acceptance 2013.09.13. 23:57:12

@Noisy Suzy: ja, es lehet h nekem egy ido utan elborul az agyam, ti viszont az elejetol kezdve serto es bigott hulyesegeket dumaltok. ;D amire egy szintig igencsak normalisan irtam, de muszaj ertetlenkednetek tovabb...muszaj a sajat onutalatotokat kivetiteni masra. kar, hogy igy zavar.titeket hogy mas jot akarna tenni es onmagat is szeretni akarja. azok, akiket ez zavar, alapvetoen szegenysegi bizonyitvanyt allitanak ki magukrol mar egy hozzaszolas alapjan. aztan meg folytatjak es folytatjak es egyre szanalmasabb hulyesegeket szajkoznak. ez van.

Ágnes4060 2013.09.14. 16:51:45

@fat.acceptance: Nekem van édesanyám és van egy óvodás kislányom. Szeretem, becsülöm az édesanyámat, aki kövér. Fájnak a lábai, csak bottal tud járni, cukorbeteg, magas a vérnyomása, baj van a szívével, keringési rendszerével. Szeretem az édesanyámat, de tudom, mi vezetett a kövérségéhez. Szeretni nem azt jelenti, hogy kritikátlanul nem látod a másik ember hibáit. Én is igyekszem nála egészségesebben élni, és a kislányomat is így nevelem. De ez nem azt jelenti, hogy arra biztatom a gyerekemet, hogy utálja a nagyit.

A barát pedig nem attól barát, hogy soha nem mond olyat, ami rosszul esik.

Felnőtt embernél nem ok az erőteljesen megkérdőjelezhető stílusra, hogy felbosszantották. Nem a cukimuki stílusra, hanem a higgadt, nyugodt, érveken alapuló vitakultúrára gondolok. Ennek pedig belső igénynek kell lennie, s nem attól függnie, éppen kivel vitatkozol.

fat.acceptance 2013.09.16. 17:03:37

@Ágnes4060: ha a masiknak nem belso igeny normalisnak lenni, egy ido utan en is feladom vele kapcsolatban.

a barat pedig megmondja az igazat, akkor is, ha kellemetlen, DE kiemelten nem ugy, hogy rosszul essen. oszinten, de kimeletesen, megerton es segitokeszen. mindent teljes oszinteseggel el lehet mondani igy is. a barat ez a stilus, nem a kamuzas.

Miezmegint? (törölt) 2014.02.01. 15:36:01

Ha megengeditek, ez a vita elindult a szabad-e nácinak lenni irányba... Lehet kövérnek lenni, lehet soványnak lenni, senki nem tilt semmit. Ahogyan lehet náciskodni/csúnyán viselkedni, nem jár érte börtön, viszont a társadalmi reakciót köteles vagy elviselni. Legfeljebb nem fog majd mindenki szeretni. Viszont azért civil mozgalmat indítani hogy megváltoztasd az emberiség véleményét egy nem is olyan friss jelenségről? Jó az igaz hogy a mozgásképtelenségig zabálás egészen új jelenség, de nem mondhatni hogy ez egy égető probléma ami gyors megoldásért kiált.

Miezmegint? (törölt) 2014.02.01. 15:40:43

Szóval van aki tiltakozik a homoszexualitás legitimmé tétele ellen... Erőszakosan befurakodik mások életébe. Ha például én szeretem seggből szájba ne tüntessenek ellene a nyugdíjasok a bármi ellen, mert ez már erőszak. Nem fizikai, de durván behatol a másik ember szabadságot jelentő kis szférájába. Amikor ilyesmit lát az ember és a fejére olvassák a mozgásképtelen szenvedélybetegek hogy mekkora köcsög ha nem gondol erről szépet és jót akkor ERŐSZAK-osak. Ez sértő. Legalább annyira tiszteletben tarthatnák a véleményszabadságomat hogy ne zúdítsák rám a lelkiismeret-cunamit csak mert élek azzal a jogommal hogy véleményem van.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.02.04. 06:16:39

@fat.acceptance:
Minden eltérő vélemény ellenvélemény?

Facel Vega 2014.06.17. 14:49:55

Szerintem a legtöbb esetben nem kell elfogadnunk a kövérséget. El kell fogadnunk egy csomó dolgot, amin nem tudunk változtatni, mint például a testmagasságot, vagy az olyan jellegű kövérséget, ami hormonális alapú és nem szűntethető meg az oka. Node a zabáláson alapuló elhízást nem kell elfogadnunk, hanem tennünk kell ellene. Én 123 kiló vagyok és kb. 20 kiló felesleget cipelek magamon a 105 kilós álomsúlyomhoz képest. Ha elfogadnám a kövérségemet, akkor egy éven belül 200 kiló volnék, mivelhogy szeretem a magyar és az olasz konyhát. De nem fogadom el és megpróbálok 110 kiló alá kerülni. De ez már egy másik történet.

fat.acceptance 2014.08.02. 15:47:46

@Facel Vega: Az elfogadás nem a cselekedés hiányát jelenti, minimálisan sem érted a dolog lényegét. Mielőtt véleményt alkotsz, nézd meg, miről beszélsz. És értelmezd.
süti beállítások módosítása