Gyakran hangoztatott kérdés az, hogy én miért nem vagyok képes elfogadni mások véleményét ebben a témában, ha az nekem nem tetszik, vagy nem értek egyet vele.

Pedig elég egyszerű a dolog.

Példának okáért, maximálisan el tudom fogadni, ha más az almát jobban szereti, mikor én inkább narancspárti vagyok. Nem sértődöm meg, ha állatmintás cuccot hord, pedig nekem nem tetszik. Nem bunkózom le, amiért olyan zenét hallgat, amit én sose hallgatnék. Miért? Mert ezek, igen, véleménykülönbségek. Nézetkülönbségek. Neki az tetszik, nekem ez, különösebb hatással nincs a különbség egyikünk életére sem. És ez a lényeg.

Amiket én nem fogadok el, azok nem "ellenvélemények". Azok ignoráns, ostoba, diszkriminatív, megalázó, KÁRTÉKONY megnyilvánulásai a kirekesztésnek.

Ha valaki kijelenti, hogy a kövér ember nem is ember, azzal nem a véleményét fejti ki, hanem megaláz másokat emberi méltóságában. A következménye nincs egy szinten azzal, hogy én rózsaszínre, a másik inkább bordóra festi a körmét. Abból semmilyen szinten nem származhat baja senkinek, ha a környezetében mindenki inkább a romantikus filmeket szereti, ő meg a Culombót nézi inkább újra és újra. 

A mások emberi méltóságát meggyalázó megnyilvánulások nem esnek az egyszerű vélemény kategóriájába. Azok fegyverek, súlyos fegyverek mások ellen. Neked lehet, hogy csak annyit tesz, hogy röhögsz egy jót a kövér embereken. Másnak ez lehet utolsó löket a hídon, vagy egyszerűen az életminőségének rombolása. Soha nem tudhatod, hogy akinek írsz, az milyen lelki állapotban van. Nem tudhatod, hogy ha sót nyomsz a sebbe, az adott ember hogy fog reagálni rá. Nem tudhatod, hogy mit élt át, és milyen állapotban van. Nem tudhatod. Ezek fényében felelőtlenül megalázni másokat gusztustalan dolog. 

Épp ezért ezek a megnyilvánulások nem esnek a vélemény kategóriája alá. Nem fogadhatóak el. Nem lehet azon a szinten kezelni őket, mint a bejegyzés elején említett példákat. Mert ezek verbális fegyvernek minősülnek. Verbális abúzusnak. Te elfogadnád, ha valaki hólapáttal püfölné a fejed? Nos, alig hiszem. Ezek a "vélemények" pontosan ilyenek. Belerúgás azokba, akik már amúgy is lehet, hogy a padlón vannak.

Természetesen, nem minden eset ilyen. Nem mindenki depressziós, szuicid hajlamú. Lehet, hogy egyszerűen nevet egy jót rajta, és elfelejti 10 másodperc múlva. De az is lehet hogy nem. Véleményem és tapasztalatom szerint a mai világban kevesebben vannak azok, akik csak úgy el tudnak menni a megaláztatás mellett. De még ez sem számít. Ha már csak egy minimális esély is van arra, hogy valakinek nagyon rosszat tehetek, akkor azt nem teszem meg.


Felelősségteljességről is szól. Ha tudom, hogy csöppnyi esélye is van annak, hogy károkat okozhatok, nem potyogtatok lelki atombombákat.

Nos, ezek miatt a másokat megalázó, emberi méltóságukban megsértő, diszkriminatív, ostoba megnyilvánulások SOHA nem lesznek elfogadhatók. SOHA nem fogom őket véleményként kezelni. Pont, mint a homofób, transzfób, rasszista, zsidózó megnyilvánulások esetén. Azokra is ez érvényes. Azokat sem fogom elfogadni soha. 

Tényleg, nekem kéne elfogadnom, hogy más szavakkal tartja valaki fejéhez a revolvert?! Micsoda felfordult világban élünk, hogy ezeket kéne elfogadni....

Szóval, emberek, javaslom, hogy gondolkodjatok. Próbáljatok meg felelősségteljesen viselkedni. Gondoljátok át, hogy milyen károkat okozhattok. Ha ezek után folytatjátok ezt a viselkedést, akkor ne csodálkozzatok azon sem, ha jóérzésű emberek elküldenek titeket a búbánatba. 

A bejegyzés trackback címe:

https://embracethefat.blog.hu/api/trackback/id/tr645758453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.01.19. 16:54:14

Baszki ide tényleg csak én járok kommentelni.

fat.acceptance 2014.01.19. 19:26:32

@Noisy Suzy: a tamogato leveleket ha latnad... :D nem minden a komment. persze megertem, hogy sokan inkabb nem allnak le az olyan hulyekkel vitatkozni, mint te vagy. ezert irnak inkabb privatban. :)

a tobbi hulye rajott arra, amire te meg nem: ostobasagukat jobb nem mutogatni, tul megalazo nekik. ;)

fat.acceptance 2014.01.19. 20:20:46

@Noisy Suzy: en meg rajottem, hogy azert irsz, hogy megnezzem, amit irsz. ;) nu, megneztem, szakadok :DDDD nagyon beteg vagy :DDDD soher norbi ketto leszel? :D rohejes, lejart, unalmas. :DD

nyugi, van jopar pelda a dagi no+jo pasi kombora. bar ezzel az okfejteseddel meg tobb baj van... de meg a te elveid szerint is ezer cafolat van. ;) a gond a fejed rondasagaval lehet, hogy nem kellesz... elarulom, a savanyu kajaparas idegroncs se fog kelleni senkinek. a pofadon meg az se valtoztat, ha lefogysz. meg azon se, hogy szar ember vagy. ;)

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.01.19. 20:57:49

@fat.acceptance:
Nem azért írok h megnezz, tudom jol h minden nap szemmel tartasz. :)

Nagyon tevedsz ha azt hiszed hA azert nem jar mar ide kutya se, mert az emberek "elszegyeltek" magukat. Egyszerűen csak rad untak.

amúgy meg mi ez a duma, h a "pofadon az sem valtoztat"???
DISZKRIMINALOD A CSUNYA EMBEREKET?!?!?!?

fat.acceptance 2014.01.19. 21:47:02

@Noisy Suzy: akkor sokat elmond rolad, hogy te nem koptal meg le. :))) nem baj, vicces vagy.

Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2014.01.20. 20:01:10

@fat.acceptance: Miféle alapértékek azok, amiket magad is megtiporsz? Olvasd már el, miket írsz egy másik embernek...

fat.acceptance 2014.01.21. 07:00:22

@Jóravaló fiatalember: bitch please, talan olvass bele az o blogjaba. meg hogy miket irt itt is. nala keves szanalmasabb ember van, pedig ez nagy szo. probaltam neki segiteni egy darabig... de hat o szalad ide pofonert. ;) ha annyira zavarna, hogy miket mondok rola, nem jarna ide meg mindig. nem zavar mondjuk, a barataimmal nagyon jokat nevetunk azon, amiket ir :DD

fat.acceptance 2014.01.21. 07:06:02

@Jóravaló fiatalember: es nem egyszeruen egy masik ember. az eszkozeive valt, ket labon jaro gyulolkodo frocsoges. tolem a megvetes erre reakcio, nem ilyen vagyok. o viszont igen. nem tud mast, csak gyulolkodni. tudod, ez... olyan, mintha valaki Harry Potternek azt mondana, hogy ugyan, Voldemort is ember, csak rossz volt a gyerekkora, ne uldozd, hagyd kart okozni...

fat.acceptance 2014.01.23. 00:16:59

@Noisy Suzy: m.divany.hu/ego/2014/01/13/kovernek_neveztel_adj_meg_sutit/?rnd=513

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.01.23. 04:52:28

@fat.acceptance:
Mérges voltam amikor éjjel prittyegett a telefonom és emiatt felébredtem, de így, hogy egy DÍVÁNYOS cikkre hívtad fel a figyelmem, már nem is haragszom.
A díványon megjelenő írásokat és a mögöttük álló cikkírókat, PONTOSAN olyan intelligensnek, megalapozottnak, kifinomultnak, hitelesnek és józan gondolkodásúnak tartom, mint TÉGED.
Szóval köszi, pont ezt vártam.

fat.acceptance 2014.01.23. 11:59:45

@Noisy Suzy: Nem olvasok jómagam Díványt. :D Sőt, semmi ilyesmit. Viszont sok benne a hivatkozás, nem kútfőből hozták össze szerintem. A tartalom a lényeg, nem a külső. ;) Persze neked aztán annyit mondanak a tények... téged a tények, és a tartalom nem érdekel. Gondolhattam volna. Fő a felszínesség! :))))

cxc 2014.01.24. 13:53:41

Lassan leülhetnétek meginni egy cappuchinot megdumálhatnátok kinek milyen napja volt aztán kibeszélhetnétek a témát .Érdekes beszélgetés lenne de legalább előrébb lendülhetne a kapcsolatotok :-) :-) :-)

fat.acceptance 2014.01.25. 20:37:59

@cxc: Nem hiszem, hogy a másik delikvens képes lenne bármi érdekeset mondani. :DD

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.01.26. 09:45:56

@cxc:
Én tökéletesen elégedett vagyok a jelenlegi kapcsolatunkkal.

Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2014.04.01. 21:18:10

@fat.acceptance:
Köszönöm hogy a figyelmembe alánlottad, 20 perce röhögök a sértett teheneken.

fat.acceptance 2014.04.02. 11:25:11

@Noisy Suzy: Miert lennenek sertettek? Az egyik a naaagy vezeruk, aki onszeretetet tanit es kozben fogyozik sikeresen, pasija is van. Vannak koztuk plus size modellek, szinten sportmaniaval es egyebekkel. Egyik sem fogyokuraellenes. Sot. :) Csak megertik, h utalatra es negativumokra hosszu tavon nem lehet epiteni, ezert bukas alapvetoen amit muvelsz, csak a modja magaban hordozza... igy, ahogy te csinalod, sosem erhetsz el tartos sikereket. Javaslom, h beszelj veluk, mert egyebkent nagyon sok dologban ok is olyan fajdalmasan hulyek, mint te. De ezt veletlenul eltalaltak. ;)

p.m.s. 2014.05.01. 21:37:53

"a gond a fejed rondasagaval lehet"
Ennyit arról, hogy nem alázunk meg senkit a külseje miatt. Álszent vagy. Az arcot örököljük, adottság. A testalkatért lehet tenni, tehát akarat kérdése, a kövérség önként választott az esetek nagy százalékában.
Azért lehet valakit gúnyolni amit örökölt, azért nem amit önmagának választ? Neked ez rendben van?

fat.acceptance 2014.05.01. 21:44:37

@p.m.s.: Valóban gáz valakit az arcával szekálni. :) Nem álszent, hanem ember. Noisy Suzy egy lélektelen, ostoba kártékony valami. Néha nagyon felhúz az ostobasága, aztán ilyenkor nehéz teljesen polkorrektnek maradni. :) De valóban gáz alapból ilyesmit. Ő kiprovokálta magának... mellesleg nem láttam a fejét, szóval csak gúnyolódtam vele, nem valós alapokon nyugvott az, hogy jaj ronda a feje. Csak kigúnyoltam, ironizáltam, haha. Nem teljesen egy szint azzal, mintha láttam volna róla képet és azután megaláztam volna. Mivel a mondataim háttérinfó nélküli, alaptalan vagdalkozások voltak. :) Mármint, az arcára irányuló "biztos az a baj, hogy..." jellegű dolgok.

p.m.s. 2014.05.02. 07:15:18

@fat.acceptance:
"Noisy Suzy egy lélektelen, ostoba kártékony valami." Megint valakinek az emberi voltát vonod kétségbe.
Próbálhatod magyarázni, de azt teszed ami ellen állítólag küzdesz. Mivel senki nem tudja, láttad-e az arcát ez a része irreleváns.

fat.acceptance 2014.05.02. 07:29:45

@p.m.s.: Jaj, bruhuhu. Gondolom ezeket neki is felrovod, aki sokkal gazabbakat irt. Eskuszom, eleinte oszinten probaltam segiteni rajta. De aki ilyen velejeig romlott es egyszeruen gonosz... azzal nem lehet mit kezdeni. O jot ide, o utalkozott, hadd utaljam mar ahogy szeretnem. ;) Kihozta belolem a legrosszabbat, persze. Attol meg velejeig romlott az a.... o. Szeretnem latni, ahogy minden gaz megszolalasaert megrovod. Mert ugye te sem alkalmazol kettos mercet.

fat.acceptance 2014.05.02. 07:32:36

@p.m.s.: Ja es, a diszkriminalt emberek altalaban nagyon duhosek tudnak lenni. Ha a diszkriminalo szarokat egy sorstars (hehh) hozza fel es nyomatja es akarja lenyomni a torkomon, ez akkor is igy van. Jogom van duhosnek lenni es duhosen irni. Ja es, az h lattam-e a kepet igenis relevans, mert ugye ha nem lattam,akkor csak puffogtatom a duhomet ra valami olyannal, ami remelem, h betalal. Nem igazi kulso alapjan torteno itelkezes, hiszen nem is lattam ot... nagyon is szamit a kulonbseg.
süti beállítások módosítása