2013.08.31. 13:13
kövérség, egészség
A címben szereplő két szó a társadalom nagy része szerint kizárja egymást. Ez nem más, mint ordas hazugság.
De kezdjük az elején. Sok dagadtfóbiás hozzászóló azzal indít, hogy ő csak az illető egészségéért aggódik, milyen rossz lesz neki a felsorolt hatvan problémával szembesülni stb. (Persze hozzáteszik, hogy egyébként esztétikailag is problémás, de nem ez a lényeg. Aha.) A trolloknak és a kövéreket alázóknak ideje lenne végre őszintének lenniük. Ugyan, melyiket is érdekli egy idegen ember egészsége? EGYIKET SEM. Pontosan.
Csupán a fogyókúraipar és e mögé beálló orvosok által kántált dolgokat akarják mentségként felhozni. Hogy hát ők nem is utálják a kövéreket, csak neki lesz rossz az egészsége és segíteni akar. Tehát ettől ő nem rossz ember, pont ellenkezőleg, jobb, mint az adott személy barátai és családja, ha elfogadják, mert ők azzal a sírba viszik. Ja, persze. Persze.
Csakhogy drágáim, semmi közötök az egészségemhez. HA (!) lesz/lenne problémám az egészségemmel, bármilyen jellegű is legyen az, nem a ti dolgotok. Ahogy más egészségügyi problémája sem a ti dolgotok. Érdekes, hogy a kövérek dolgába mindenki bele akarja ütni az orrát, de egyébként ha vékonyakról van szó, elismeritek, hogy az egészségügyi problémája az ő dolga. Ha valaki kövér, akkor már nem. Akkor már joga van bárkinek beleszólni és kéretlen tanácsokat osztogatni.
A másik része a dolognak az, hogy a kövér nem egyenlő az egészségtelennel. Ahogy a vékony sem az egészségessel. Nem lehet külső alapján felmérni valakinek az egészségi állapotát, mint azt sem, hogy milyen az étkezése, milyenek a sportolási szokásai, vagy mi lesz vele a jövőben. Vannak kövér sportolók (hivatásosak is, és nem a szumósokra gondolok). Létezik olyan, hogy valaki rendszeresen sportol és egészségesen étkezik ÉS kövér. Ahogy olyan is, hogy valaki csak egészségtelen kaját eszik és soha nem futna le egy kilométert se, mégis vékony.
Minden ember más. Nincs senkinek joga és elegendő tudása ahhoz, hogy másoknak a külseje alapján megállapítson bármit az életvitelével, egészségével kapcsolatban. Nincs, nincs és nincs. Azok, akik külső alapján ítélkeznek és a súlyuk szerint értékelik az embereket, ezzel próbálnak takarózni.
(Ui.: nyilván van, aki tényleg csak valakinek az egészsége miatt aggódik, de az nem idegeneknek mondogatja unos-untalan külső alázásba göngyölve. Én is tudok aggódni egy barátom vagy egy szerettem egészségéért, de nem írok mindenféle utálkozó hozzászólásokat az olyan embereknek, akik úgy tűnik, ugyanolyan cipőben járnak. Szóval létezik nyilván ilyen is, de ez sokkal kevesebb és kiderül a stílusból és körítésből.)
113 komment
Címkék: nő depresszió fóbia társadalom előítélet bunkó barát kövér elfogadás háj privilégium közfelfogás közhiedelem dagadtfóbia
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:10:27
Egy szóval sem említettem a külsőt.
Mindenkinek más a szervezete, valóban vannak dohányosok és túlsúlyosak akik 90 évig élnek, de ahogy mondták már, nem jellemző.
Most őszintén mond meg nekem: szerinted az egész felhajtás, figyelmeztető kampányok és a millió elrettentő példa a 2-es diabéteszről szerinted csak kamu? Szerinted az a többmillió ember, akinek levágták a lábujjait/lábát a túlsúlyuk okozta cukorbetegség miatt, az csak hülyéskedett? És most ne hozz fel példának 4-5 amerikai dagadt bloggert, akik drága ruhákkal akarják ellensúlyozni a kövérségüket, azért mert ők nem cukorbetegek. MÉG nem azok, és bizonyítottan jó esélyük van rá, hogy azok legyenek, ahogy neked is.
fat.acceptance 2013.08.31. 20:13:54
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:18:50
Tyű, most aztán visszaszóltál anyukám, ezzel a poénnal még a Sas kabaréba is bekerülnél.
Azért van közöm más egészségéhez, mert itt élek ezen a földön, ebben az országban, és mivel társadalomban élünk, az életünk hatással van egymáséra.
Pl szerinted milyen lenne a jövőnk, ha mindenki rákos beteg lenne, vagy ha mindenki alkoholista? Vagy ha mindenki 2-es cukorbeteg?
A közegészségügy a társadalom tükre.
fat.acceptance 2013.08.31. 20:22:10
Ágnes4060 2013.08.31. 20:22:44
Írok nektek a kövérség elfogadásával kapcsolatban egy példát. Gizike kövér kislány, iskolába jár. Valamelyik gyerek ezért csúfolja, a tanítónéni a csúfolódót megbünteti. Egyéni szinten toleranciára nevel.
De ugyanez a tanítónéni környezet órán, testnevelés órán tanítja a helyes étkezési szokásokat, mi történik veled, ha sokat és válogatás nélkül eszel, nem mozogsz. Akkor már nem gondolhat arra, hogy a kövér Gizikének ez rosszul esik, hisz áttételesen ez azt jelenti, ha a túlzott evéstől és a heverészéstől lehet elhízni, akkor ő nyilván sokat eszik és heverész. Társadalmi szinten tehát nem valósul meg a kövérség elleni tolerancia.
Meg kellene szüntetni az egészséges életmódra nevelést, az ezzel kapcsolatos kampányokat a különböző sajtóorgánumokban, stb., mert ezek azt sugallják, hogy akkor hízol el, ha nem megfelelően étkezel és nem mozogsz? S ez rosszul esik a túlsúlyos embereknek,úgy érzik, nem toleráns a társadalom. Hisz az egészségre nevelésnél pozitív dolognak állítjuk be az aktív életet élő, étkezését kontrollálni tudó, hetente többször mozgó életmódot. Ezt szüntessük meg, mert áttételesen negatív formában mutatja be a túlsúlyos embereket? Ez lenne a kövérek elfogadása? Inkább a szükséges ismereteket, a betegségmegelőzéssel kapcsolatos megfelelő hozzáállást ne közvetítsük a társadalom felé, nehogy ez a kövérekkel kapcsolatban intoleranciát szüljön?
Szerintetek be kellene szüntetni az egészséges életmódra nevelést, mert ez sérti a kövérek érzékenységét?
fat.acceptance 2013.08.31. 20:24:46
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:27:49
Tehát akkor ne adjunk pénzt alapítványoknak akik beteg embereket vagy rákos gyerekeket segítenek, mert semmi közünk mások egészségéhez?
fat.acceptance 2013.08.31. 20:27:51
fat.acceptance 2013.08.31. 20:29:51
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:34:52
Nem az én felfogásommal van baj szerintem.
Ha megnyerem az ötös lottót, és 200 misiből alapítok egy "Segítsük a túlsúlyosok fogyását az egészséges életért" akkor azt becsukatnád, mert sértő?
fat.acceptance 2013.08.31. 20:39:12
Ágnes4060 2013.08.31. 20:41:48
Akár az iskolai egészségre nevelés, akár a társadalmi betegségmegelőzési kampányok a túlsúlyt, mint negatív dolgot említik. Vagyis intoleránsak. Vagy ha nem, miért nem?
fat.acceptance 2013.08.31. 20:43:44
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:43:45
Ez nem igaz. Senkit nem kényszerítenék semmire. Én azért próbálom felnyitni az emberek szemét, hogy ne szenvedjenek lelki és testi terhekről, amiket a túlsúlyuk okoz. Te be akarod csukni a szemüket, mert az a könnyebb, kényelmesebb út.
Kelletlenül járatom a szám? Miért írsz nyilvános blogot, ha nem vagy elég felkészült az ellenvélemény elfogadására?
fat.acceptance 2013.08.31. 20:46:30
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:46:34
Igazad van, a fogyás nem csodaszer. A súlyvesztés csupán a vérnyomást, a vércukrot, a hormonháztartást és az inzulintermelést normalizálja, leveszi a terhet az izületekről és csökkenti a rákos megbetegedés kockázatát, semmi több.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 20:47:17
Ezzel le is tudod a sportot erre a hónapra, nem igaz? :D
fat.acceptance 2013.08.31. 20:51:08
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.08.31. 22:35:22
Gratulálok hozzá.
Köszönettel tartozom, ugyanis megihlettél, ezért a legfrissebb posztomat Neked ajánlom:
breakingfat.blog.hu/2013/08/31/a_koverseg_elfogadasa_wtf
fat.acceptance 2013.08.31. 22:52:11
fat.acceptance 2013.09.01. 08:10:16
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 09:10:58
Az egyén szintjén pedig kétségkívül a tettei és nem a külseje alapján ítélik, "mérik" meg az embert. Azok az "aktivisták", akik arról blogolnak, hogy a kövérség valamiféle tiszteletre méltó, kritikával nem illethető dolog, éppen hogy a passzivitást propagálják.
Félreértés ne essék, engem a leghalványabban sem érdekel, hogy a szerző meddig és milyen életkörülmények közt tengeti napjait, de az önhazugságban élő és külső megerősítést kereső, lelkileg instabil olvasók alól az ilyen irományokkal gyakorlatilag kirúgja a sámlit.
Ennyit óhajtottam közölni, köszönöm a figyelmet.
fat.acceptance 2013.09.01. 09:34:09
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 09:53:43
A - minden bizonnyal jogos - kritikádból kifelejtetted az érveket. Így viszonylag nehéz reagálnom rá. Tehát szerinted komplett hülyeség, amit írtam? Miért?
fat.acceptance 2013.09.01. 09:56:01
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 10:00:54
Szóval, mivel nem értesz egyet abból, amit írtam?
Ágnes4060 2013.09.01. 10:28:45
Még nem válaszoltál az előző hsz-emben feltett kérdésemre.
fat.acceptance 2013.09.01. 10:32:44
Nem kétségkívül, nagyon sokakat a külsejük alapján ítélnek meg egyén szintjén is. Rengeteg intoleráns dolgot szenvednek el az emberek, el sem tudnád képzelni, milyen brutális dolgok történnek. Még én is elképedek néha.
Nem mondtam, hogy a kövérség tiszteletre méltó dolog. Az emberséget propagálom. Azt, hogy mindenkit békén kell hagyni, és nem kell beleszólni a külseje miatt abba, hogy is vezeti az életét. Ha valaki kövér, rögtön beleszólnak abba, hogy mit kéne tennie. EZT ellenzem. Nem passzivitásra buzdítok senkit, tőlem a saját életével mindenki azt kezd, amit akar. Nem mondom senkinek, hogy fogyjon/hízzon. Azt mondom, hogy azt tegye, amit igazán szeretne. Ha ez a fogyás, akkor sok sikert! De ne a társadalmi elvárások miatt tegye, ne azért, mert idegenek megmondják neki mindenhol. Hanem csak ha tényleg azt akarja, magától, belülről, önmagáért. Ne bárki másért. És az ellen vagyok, hogy unos-untalan emberek beleszólnak mások életébe, hogy kéne egyen, mit kéne sportoljon stb., mikor az nem is kéri.
A lelkileg instabil olvasókat ez csak erősíti. Tudom, mert én is az voltam és vagyok néha. A legjobb erősítés az, ha azt mondják, hogy ÉN döntsek és ne másokra, ne arctalan utálkozókra és megmondóemberekre hallgassak. Nem másoknak él az ember, hanem saját magának. Ezt szeretném mindenkiben erősíteni. Az intolerancia alól, mások életének befolyásolása alól akarom kirúgni a sámlit.
PrettyWitch 2013.09.01. 10:32:58
Megint nem az elfogadásról írtál, hanem azt próbálod meg elhitetni, hogy a fizika és a biológia törvényei rád nem érvényesek...
fat.acceptance 2013.09.01. 10:37:09
Szóval igen, intoleránsak. És buták. Nem a túlsúly a negatív dolog. Túlsúllyal lehet valaki egészséges. Szóval azt nevelni a gyerekekbe, hogy mozogjanak és egyenek egészségesen - ez pozitív dolog. DE ezt meg lehet tenni túlsúllyal is. Képzeld el, hogy valaki lényegesen többet eszik mint más, de mellé mozog és a kaják egészségesek. Ha nem eszik egészségtelenül, igenis elképzelhető, hogy az illető egészséges. Tehát nem a súly ellen, hanem az egészséges étkezés MELLETT kéne letenni az embereknek a voksot, ami pedig nem súlyfüggő. A kettős mérce a probléma. Ha egy vékony sokat eszik (és esetleg nem mozog, bár ez mindegy most), akkor megdicsérik, hogy milyen jó, hogy jó étvágya van. Pedig lehet, hogy tök egészségteleneket eszik és ultramagas a koleszterinje. De hát ő vékony, ezért milyen aranyos, hogy sokat eszik. Kövér embernél pedig hiába eszik valaki egészségesen, ha sok, akkor rögtön jön a dorgálás, pedig lehet, hogy ugyan nagyobb az adag, de sokkal egészségesebb mint másé. Ezeket külső alapján nem lehet megállapítani. Ezért kár is a súly ellen harcolni. Nem valami ellen, hanem valami mellett kéne harcolni. Sokkal okosabb lenne, ha a súly részt kihagynák a dologból, és mindössze az egészséges étkezés és mozgás fontosságát emelnék ki. ANÉLKÜL, hogy közben súllyal is foglalkoznának. Elvégre a túlsúly nem zárja ki az egészséges étkezést és mozgást. Ennyi.
fat.acceptance 2013.09.01. 10:52:02
"De miről is szól a "fat acceptance movement" szerte a világon? Tömören arról, hogy extrém túlsúllyal bíró hölgyek magamutogató és provokatív viselkedéssel próbálják kompenzálni a kövérségükből fakadó belső nyomorukat." - Hamis. Az egész úgy, ahogy van. A fat acceptance movement arról szól, hogy a kövéreknek elegük van a társadalmi megbélyegzésből, amit rájuk aggatnak a súlyuk miatt. Hogy lusták, nincs akaraterejük, a súlyuk miatt kevésbé elfogadott, ha szakértelmük van, azt hiszik, nem olyan jók, mint mások, diszkriminálják őket rengeteg helyen, támadások érik őket, és a médiában is ördögként vannak reprezentálva. Ebből sok embernek elege lett, és tenni akar a megkülönböztetés ellen. Mert nem súly alapján kell megítélni valakit. Nem azért küzdenek, hogy mindenki legyen kövér, hanem azért, hogy aki az, azt hagyják békén, és ne baszogassák állandóan, minden platformon.
"ők tökéletesen elégedettek lennének magukkal, ha az a szemét társadalom nem közösítené ki őket." - Ebben nem tudom mi a hiba, igen, a kiközösítés problémákat okoz az embereknek lelki szinten, fizikailag is. Ha a kiközösítés megszűnne, a diszkrimináció elmúlna, akkor sokkal jobb lenne az életminőségük. Joggal várják el másoktól, hogy hagyják békén őket, elvégre az ő kövérségük nincs hatással mások életére, ezért szeretnék, ha a korlátoltak utálkozásai sem lennének hatással az ő életükre.
"a túlsúly nem egészségtelen." - Pontosan. A túlsúly önmagában még nem egészségtelen. A rizikófaktorokkal természetesen mindenki tisztában van, hisz egész életünkben ezzel tömték a fejünket mindenhol. Ettől még lehet mozogni és egészségesen étkezni kövéren is.
"Véleményük szerint a diéta káros, a mozgás csak akkor jó ha éppen jól esik és mindenki, aki szerint az egészségtelen életmódjuk elítélendő az egy szemét gyűlölködő, rasszista féreg." - Senki nem mondja, hogy a diéta káros. Bár tény, hogy nagyon sok diétából hiányoznak tápanyagok, hiánybetegségek léphetnek fel, és ha valaki túlzásba viszi, akkor csúnya betegségeket szerezhet. De ésszel nem káros. És igen, a mozgás akkor jó, ha jólesik az embernek. Gondolj bele, azon az alapon, hogy a fizika milyen fontos a világ megértéséhez, mindenkit köteleznének arra, hogy fizikus egyetemre járjon, miközben mondjuk humán beállítottságú és rohadtul nem akar fizikát tanulni. Milyen kellemes lehet ez?
A súlyhoz pedig nem tudom hogy jön a rasszizmus, ez már enyhén össze-vissza dumálás...
"Azt mondják a társadalom tévesen ítéli meg őket, mert ők aztán se nem lusták és nem is esznek sokat (akkor mitől kövérek?), és hogy tessék őket ugyan olyan fontosnak, egészségesnek és szépnek gondolni, mint egy vékony, rendszeresen sportoló nőt." - Nem mindenki mondja ezt. Csak aki tényleg nem lusta és tényleg nem eszik sokat. Én bevállaltam, de ez egy másik kérdés. Attól még tudom, hogy van olyan, aki sokat mozog és egészségesen étkezik ÉS kövér. De attól függetlenül, hogy kinek milyen az étkezési és sportolási szokása, igen, ugyanolyan értékesnek kell tartani. Mert az ember értékessége nem az étrendjében vagy a mozgási szokásaiban rejlik. Ha egészséges az illető, akkor igen, tessék egészségesnek gondolni, hiszen az. Nem jó dolog, mikor folyton betegnek neveznek valakit, aki makk egészséges. És a szépségről senki nem beszélt. Az ízlést nem akarják megváltoztatni az emberek, nem is lehetne, hisz mindenkinek más. Senki nem várja el, hogy valakinek megváltozzon az ízlése. Tőlem se várja el senki, hogy más jöjjön be, mint ami tetszik. Szóval ez újabb erőteljes csúsztatás. Senki nem azt akarja, hogy tartsák szépnek a kövéreket, hanem azt, hogy ha nem is tartják szépnek, ne kelljen állandóan azt olvasni/hallani/látni, hogy a dagadtakat undorítónak nevezik. Én is megtartom magamnak, ha valamit/valakit csúnyának tartok. Csupán ezt várjuk el, hogy ne mindenhol az legyen, hogy milyen rondák vagyunk. Hagyjanak minket békén, ennyi.
"Azt gondolják, hogy ha a kövér nőben kialakul egy egészséges pozitív önkép (ami SOHA nem fog őszintén megvalósulni, mert ha ez működne, nem lenne szükség a "fat acceptance-re"), akkor majd magától beindul a fogyás, ami egyébként egy teljesen felesleges dolog, de azért a pozitív gondolkodással fogyni fog. " - Ez úgy ahogy van, baromság. Mégis ki gondolná, hogy pozitív önképpel beindul a fogyás? Nyilván tenni kell érte. Fat acceptancera azért van szükség, hogy kialakuljon a pozitív önkép, hogy azok, akiket megkeserít a média és a társadalom diszkriminációja, azok mentálisan és lelkileg újra épek legyenek, boldogak lehessenek. A boldogságnak és elfogadottságnak nem kéne súlytól függenie, de manapság attól függ, ez ellen küzdeni kell. Nem lehet valaki értékesebb csak azért, mert vékony. Magától beindul a fogyás, istenem... Nagyon nagyon nagyon nem érted az egészet. Senki nem gondol ilyet, még egyszer mondom. Azt igen, hogy ha az ember lelkileg jól van és nem depressziós, akkor meg tudja tartani a diétát. De azt nem, hogy csak a harmónia majd fogyaszt.
(folyt.köv.)
fat.acceptance 2013.09.01. 11:04:19
És ha zavarja őket hogy foglalkoznak a kövérségükkel, akkor miért reklámozzák magukat az interneten?" - Előbbi azért fordulhat elő, mert egy brutális társadalomban élünk, ahol súly alapján ítélik meg az embereket. De aki elfogadja magát, az előbb-utóbb lehet, hogy leszarja ezt az egészet és képes boldogan élni. Ez jó lenne, fontos lenne.
Ez nem reklámozás. Ez aktivizmus. Igen is fel kell nyitni az emberek szemét. Nem súlytól függ a boldogság és nem szabadna ettől függenie egy ember elfogadottságának. Attól, hogy valaki kövér, ha emberként értékes, akkor értékes. Ezért nem kéne kevesebbre tartani. Ahogy akkor sem, ha esetleg nem egészséges. Beteg embereket mióta menő lenézni? Akár egészséges, akár nem, akár sportol, akár nem, akár egészségtelenül eszik, akár nem.... ő egy ember. ÉS ezek nem határozhatják meg egy ember értékét. Az ember értékességében irreleváns az, hogy mekkora a mérete vagy sportol-e. Ezt kéne megérteni. Akik szerint ezek számítanak, azok borzalmasan felszínesek.
"Újabban már a fat acceptance a feminizmussal is összemosódott (erősítve a sztereotípiát, hogy a feministák mind dagadt leszbikusok), aminek az okát még kevésbé értem. A minden férfi szemét után már minden vékony is szemét?" - A feminizmus egy dolog, de mi az, hogy minden feminista leszbikus? Ez nem igaz. Főleg, hogy férfiak is vannak köztük. :D És a feminizmusnak nem a minden férfi szemét mondat a lényege, sőt, semmi köze ehhez. Ahogy a fat acceptance movementnek sincs köze ahhoz, hogy a vékonyak szemetek. Senkit nem tartok szemétnek az alkata miatt. Csakhogy a vékonyaknak nem kell küzdeniük azért, hogy a testüket elfogadják. Ezért szól a kövérség elfogadása a kövérség elfogadásáról. Az, hogy el kell fogadni a kövéreket IS, nem jelenti azt, hogy bárki a vékonyak ellen lenne. Az összes jó barátom vékony. És nem utálom őket ezért. Egy fat acceptance aktivista sem utálja a vékonyakat. Csak a hülyéket és súly-bigottakat. De ehhez, mint látjuk, nem kell vékonynak lenni, ahogy a te példád is mutatja. Dagadtfóbok a dagadtak közt is vannak. Még egyszer mondom, a fat acceptance movement nem szól arról, hogy szemetek a vékonyak. Aki szemét, az szemét, de azért, mert diszkriminál, nem azért, mert vékony.
"Mert az egész káros és ostoba dolog. Az önbizalomhiányos, magukat gyűlölő, végtelenül befolyásolható fiatal kövér lányokat ahelyett hogy a sportra és a diétára biztatná és bátorítaná, berántja ez az önámító, görcsösen önigazolást kereső, lusta zsírközeg." - Arra biztatom őket, hogy azt kezdjenek magukkal, amit szeretnének. Arra biztatom őket, hogy így is érezzék magukat értékesnek és elfogadhatónak. Arra biztatom őket, hogy a lélek ápolása a legfontosabb. Ha fogyni akarnak, diétázni és sportolni, TEGYÉK. Ha nem akarnak, akkor ne tegyék. Azt tegyék, ami nekik jó, amiről úgy érzik, hogy tenni szeretnék. A folyamatos megmondogatás, hogy márpedig neked diétázni és sportolni kell, nagyon káros. TE kérlek szépen nem nyitod fel senkinek a szemét, csak még jobban ostorozod őket. Az a helyzet, hogy mindenki ezerszer megkapja ezeket a dolgokat, már nem tudtok újat mondani. Nincs ezekben semmi új. A diétára, mozgásra biztatnak bárhol. De arra nem, hogy magadra figyelj oda, és azt nézd meg, te mit akarsz csinálni. Hogy legyél önmagad és ne a társadalommal törődj. Ez a fontos. A stílus megint másodlagos, de elég gusztustalan. Még egyszer, a folyamatos megmondogatás nem használ senkinek. Van hatezer újság, blog, műsor, ami mind arról szól, hogyan fogyjon az ember. Ja és könyvek. És minden. Mindenhol ezt nyomatják az embernek. Ez már káros lelki hatásokkal jár, én már csak tudom. És ezeket a lelki károkat szeretném kijavítani, szeretném őket feloldani abból a gödörből, ahova ez a diszkrimináló, intoleráns világ lökte őket.
"Semmi, de semmi nem pótolhatja az aktív, energikus életet, a sport által okozott örömöket, egy egészséges párkapcsolatot, a hosszú, egészségügyi panaszoktól mentes életet. Én is ezért csinálom, ezért küzdök, izzadok, fekszem le éhesen, mert boldog, teljes életet akarok élni, mert büszke akarok lenni magamra." - HAJRÁ! Ha neked ez adja a boldogságot, szíved joga. De nem várhatod el, hogy más is attól legyen büszke magára, mert éhesen feküdt le. Mozogni jó, ha akarja az ember. Minden jó, ha önszántából csinálja. DE nem szabad azt állítani, hogy ez az egyedüli út ahhoz, hogy teljes életet lehessen élni, mert ez hazugság, ráadásul nagyon káros hazugság. Elképzelhetetlen károkat tudna okozni, ha olvasná bárki is.. Már sokadjára lenne az mondva szerencsétlen kövér lánynak, hogy hogy kell élnie, mert ha nem úgy él, akkor lószart sem ér. Ez ellen küzdeni kell. Mindenki élje a saját életét úgy, ahogy ő akarja, ne mások mondják meg neki, hogy mi alapján lesz értékes és teljes élete. Ez rendkívül bomlasztó, és nagy dózisban depressziót okoz. Ahogy nálad is, és ahogy nálam is okozott. Csak én ebből ki akarok törni. (folyt.köv.)
fat.acceptance 2013.09.01. 11:11:54
ad1: valamilyen ferde hátsó szándéka van (lásd előző poszt)
ad2: nincs szíve elmondani az igazat" - Ez is hülyeség. Aki azt mondja, hogy kövéren szép az illető, azért mondja, mert tényleg szépnek tartja. Ha nem tartaná annak, nem mondana ilyesmit, mert ez is árt. Nem kell valakit szépnek tartani kövéren, nem kötelező. De általában ha nem tartja annak, akkor kerüli a témát. Persze, oké, biztos van ilyen is. De a hátsó szándékos post is röhejes. Van, akiknek egyszerűen ez jön be, ezért alapból ilyen lányok közt keresik a belső értékeket. Ha valakinek van egy zsánere, az nem azt jelenti, hogy rögtön fétis és csak a testét szereti, és nem is az embert nézi, hanem a zsírt. Ahogy akik a vékony lányokra buknak, azok sem csak a bordákat és a lapos hasat látják egy lányban, hanem az értékei miatt vannak vele. Ugyanez fordíta is igaz, ezért a hátsó szándékos bejegyzésed több mint röhejes. Az etetős kapcsolatok pedig konszenzuson alapulnak, ott aki eszik, az enni szeretne és neki is az kell. Ez nem hátsó szándék. Aki nem akar enni, az nem fog enni, azt nem lehet ilyesmivel rávenni. Szóval, ha valakinek kövéren kell valaki, azért van, mert úgy szereti. Ahogy akinek vékonyan kell valaki, azért van, mert úgy szereti. És ebből a postból még reagálnék a végére: " Akkor majd választok magamnak olyat amilyen nekem tetszik, aki nekem jó, aki magamért szeret - amiért kihoztam magamból a legjobbat!" - Akkor ő sem magadért fog szeretni, hanem azért, mert vékony lettél. Nekem nem kéne olyan, aki azért szeret, mert lefogytam. Ez hülyeség. Aki hajlamos a hízásra, az simán lehet, hogy vissza fog hízni. Én nem mennék bele olyan kapcsolatba, ahol valaki azért tart értékesnek, mert lefogytam, aztán ha hízok, akkor el is dob.. Pontosan leírtad azt, ahol nem a belső értékek számítanak. Ha valakit csak a fogyásért tartanak értékesnek, akkor az nagyon veszélyes. Folyton stresszelni kéne, hogy ne hízzon vissza az ember. Nem bízhat meg a párjában, hogy nem hagyná el, ha csak öt kiló is feljönne rá.... elég nyomasztó érzés. Nem lehet átadni magad így a boldogságnak, ha folyton rettegni kell. Ez nem megoldás.
"És higgyétek el, minden magát nagyon szerető és reklámozó kövér nő mosolya őszintétlen, mert csak a saját maga által érzett gyűlöletét próbálja palástolni." - Ez is hülyeség. Rengeteg olyat ismerek, akik nagyon komolyan gondolják azt a mosolyt. TE! a drága blogod mögül nem döntheted el, kinek a mosolya őszinte és kié nem. Nincs behatásod rá, nem lehetsz tisztában rengeteg ismeretlen ember érzésével. Én is csak azokéval vagyok, akiket ismerek. És akinek nem őszinte, az is szeretné elérni. És ez becsülendő. Mindenki, aki küzd azzal, hogy szeresse magát, becsülendő. Sokkal nehezebb árral szemben összeszedni magunkat, és csakazértis elindulni a legfontosabb úton (az önszeretet útján), mint behódolni egy rothadt társadalomnak, ostorozni magad, csak azért, hogy ne más ostorozzon... csak azért, hogy te a jó kövérek közé tartozz... Ez az egyszerűbb út.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 11:30:41
Köszi. Akkor most el is olvasom :)
fat.acceptance 2013.09.01. 11:45:10
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 11:46:18
Nah, végigolvastam amit írtál.
1. nincs képességed a szöveg mögötti tartalom felismerésére és értelmezésére, ezért még a szarkasztikus jelentést is szó szerintinek veszed.
2. annyira belemélyültél a tagadásba és az önámításba, hogy mindent a magad igazának megfelelően csavarsz ki, a tényeket figyelmen kívül hagyva.
3. leszólod a blogom és úgy beszélsz rólam, mintha valami diktátor lennék. Senkit nem ütök korbáccsal, hogy sportoljon. De ennél jobbat sajnos még nem találtak fel az egészség megőrzésére. Amit te csinálsz, az sok minden, de nem az egészségről szól.
Összességében köszönöm szépen, de az én véleményemen nem tudsz változtatni, és nagyon remélem, hogy minden túlsúlyos idelátogató felismeri micsoda átverés ez az egész és nem követi a te negatív példád.
fat.acceptance 2013.09.01. 11:49:03
(Nem ütöd őket korbáccsal, de a szavaid egy megtört léleknek rosszabbak, mint egy korbács a testnek...)
A mentális egészség is egészség. És ez fontosabb, mert a mentális egészség kihatással van a fizikaira. Ha az ember mentálisan egészséges, sokkal egyszerűbb fizikailag is annak lenni, azzal foglalkozni. Senkit nem biztatok arra, hogy ne sportoljon, vagy ne diétázzon, ha AKAR. Arra biztatom őket, hogy önmagukat találják meg, és ne a média káros hatásai alapján éljenek. Te utóbbit teszed, ami nem helyes.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 11:55:44
Akkor 2 kérdésem lenne.
Ha szerinted nem a motiváló beszéd, akkor mi segít egy 120 kilós nőn hogy lefogyjon?
(Kiemelném: motiváló. Én semmi bántót nem írtam le soha. Ha igen, másold ki és megkövetlek.)
Mi a véleményed arról, hogy a mentális betegségeken, azok közül is elsősorban a depresszión bizonyítottan segít a mozgás az endorfintermelés miatt?
fat.acceptance 2013.09.01. 12:12:59
bántóak: "Lányok, itt a szomorú valóság: aki azt mondja nektek, hogy kövéren is szépek vagytok, az
ad1: valamilyen ferde hátsó szándéka van (lásd előző poszt)
ad2: nincs szíve elmondani az igazat" (ez csak a te véleményd, nem nevezheted valóságnak.)
"És higgyétek el, minden magát nagyon szerető és reklámozó kövér nő mosolya őszintétlen, mert csak a saját maga által érzett gyűlöletét próbálja palástolni." - bántó azt írni valakiről, hogy őszintétlen a mosolya, mikor nem az. Vagy ha épp próbálja szeretni magát, annak hátráltató. Nem jó, negatív, rossz, bántó.
"Semmi, de semmi nem pótolhatja az aktív, energikus életet, a sport által okozott örömöket, egy egészséges párkapcsolatot, a hosszú, egészségügyi panaszoktól mentes életet. Én is ezért csinálom, ezért küzdök, izzadok, fekszem le éhesen, mert boldog, teljes életet akarok élni, mert büszke akarok lenni magamra." - ez is bántó, mert fogalmad sem lehet arról, hogy kinek mi a jó élet, és mit nem pótolhat micsoda. ezzel azt indikálod, hogy csak sportolva lehet valaki boldog, ami bántó lehet annak, aki egyébként nem akar sportolni, és ezzel lehúzod az életvitelét, azt mondod, hogy nem is él igazi életet és amit él, az csak egy szar. A sport által okozott örömök az elsők.. aha, persze. Nem mindenkinek, és akinek nem, annak ez sértő.
" berántja ez az önámító, görcsösen önigazolást kereső, lusta zsírközeg." - ezt azt hiszem, magadtól is értheted...
"(erősítve a sztereotípiát, hogy a feministák mind dagadt leszbikusok), aminek az okát még kevésbé értem. A minden férfi szemét után már minden vékony is szemét?" - a feminizmus nem egyenlő a leszbikussággal, és a dagadtsággal sem. és azt modnani valakiről valami miatt, hogy utálja a vékonyakat, mikor rohadtul nem, az is bántó. ÉN NEM UTÁLOK másokat a kinézetük miatt. Bántó ezt terjeszteni.
Ostobaságnak és károsnak nevezni önmagunk szeretetét szintén bántó.
És segíthet a mozgás. Én is szeretem, ha van kedvem hozzá, jól tudom érezni magam utána. De az NEM SEGÍT, ha folyton lenyomják az ember torkán, hogy márpedig csak akkor élhetsz teljes életet, ha sportolsz. Nem tudom minek képzeled magad, szerinted rajtad kívül ezt még nem írták le hatvanmillióan? Szerinted nem kapja meg ezt minden kövér ember, hogy márpedig ezt kéne csinálnia? Hatvanmillióegyedszer is megkapni ezt rohadtul kontraproduktív, még jobban lehúzza az embert, ha már megint azt mondják neki, hogy nem élhetsz teljes életet ha nem csinálod ezt meg ezt és ezt meg ezt. EZ sokkal jobban lehúz bárkit a mélybe, mint amennyire felhúzza a sport. Ilyeneket folyamatosan mondani KÁROS. Persze, sportolni jó. De az nem jó, ha az ember képébe tolják folyamatosan, kéretlenül, minden lehetséges módon, hogy mit kéne tegyen ahhoz, hogy teljes élete legyen. Azt nem te fogod eldönteni mások helyett és nem is a média. Magadnak azt csinálsz, amit akarsz, de mások helyett ne döntsd el, hogy nekik mi lenne a jó. És ne is ítéld el mások életét azért, mert nem úgy élik mint te. Nincs jogod mások életéről negatívan véleményt mondani azért, mert nem éheznek lefekvés előtt vagy mert nem sportolnak rendszeresen. Ez alapján te rohadtul nem ítélheted meg mások életminőségét. Bántó, fölösleges, buta és szűklátókörű dolog.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 12:24:33
látod, azért ha mást nem is, ezt nagyon becsülöm benned, hogy te tényleg bármit ki tudsz úgy csavarni, hogy azt hidd hogy neked van igazad.
Én nem ítélek el senkit, de pontosan tudom, hogy milyen szörnyen kirekesztő dolog kövérnek lenni. És hiába ismételgeted, hogy "de engem tessék elfogadni" nem fog menni, mert a világ nem így működik. Én ezért fogyózok, és ezért biztatok másokat is a mozgásra meg a diétára, mert nincs más megoldás.
Bikinis fényképeket feltenni +100kg-mal és panaszkodni hogy az emberek beszólnak, meg szemét a társadalom és a média, az nem fog segíteni a problémádon.
fat.acceptance 2013.09.01. 12:31:08
96 vagyok, mondtam már. :D
Ágnes4060 2013.09.01. 12:43:23
Ha valaki mennyiségben és minőségben megfelelően táplálkozik, nem hízik el. Valóban vannak a raktározásban, felszívódásban egyéni különbségek, de messze nem akkorák, hogy ugyanolyan aktivitás mellett ugyanattól a tápláléktól az egyik ember elhízik, a másik pedig vékony marad. Ha a vékony rendszeresen sokat eszik, ő is el fog hízni. A természetben nincs kettős mérce. Nem lehet úgy az egészséges mennyiségű és minőségű táplálkozásról beszélni, hogy el ne mondanád, hogy ennek hiánya többek között túlsúlyhoz vezet. A társadalomnak káros, ha sok tagja túlsúlyos, tehát nem egyéni (Pl. nem kötelez senkit fogyásra, törvényesen nem támogatja a diszkriminációt, stb.), de társadalmi szinten megpróbál tenni, küzdeni ellene. Intoleráns.
Nekem se szimpatikus, ha valaki a külseje alapján megaláz az utcán egy idegen embert. De az orvostudomány által megállapított tényekkel nem érdemes vitatkozni.
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 12:47:53
Mi abban a diszkriminatív, ha a fogyásra bíztatom az embereket?
Mi az elképzelésed, hogyan, mi módon lehetne harcolni a kirekesztés ellen?
Megjegyzem: feketének és homónak születik valaki. Kövér meg lesz. A kettő nem ugyan az. Sok feketétől és melegtől hallottam már, hogy mennyire sértő amikor a kövérekhez hasonlítják őket.
Amúgy nem vagy te 96. Vagy ha 96 vagy és így nézel ki, akkor 150cm magas lehetsz.
fat.acceptance 2013.09.01. 12:50:25
fat.acceptance 2013.09.01. 12:51:49
Az a diszkriminatív, te nagyon okos, hogy kiragadsz egy életstílust és azt mondod, hogy az az egyetlen jó élet, máshogy nem lehet jól élni, és aki nem így él, annak szar az élete. Ez kibaszott diszkriminatív és ártalmas. Minden téren.
fat.acceptance 2013.09.01. 12:53:44
fat.acceptance 2013.09.01. 13:04:58
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 13:15:11
Hát igen, te aztán ezt nagyon meg tudod ítélni.
Csak amíg egy fekete gyereket egy déli megyében naponta szarrá vernek az osztálytársai azért mert fekete és ő ezzel a helyzettel nyilván nem tud semmit kezdeni, te simán nézhetnél ki normálisan is, ha néha megmozdulnál és nem zabálnál annyit.
Kimondottan felháborítónak tartom, hogy egyenrangúnak találod a két helyzetet.
fat.acceptance 2013.09.01. 13:16:43
fat.acceptance 2013.09.01. 13:19:41
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 13:20:05
Hogy kezdj el sportolni?
fat.acceptance 2013.09.01. 13:23:33
Noisy Suzy · http://breakingfat.blog.hu/ 2013.09.01. 13:27:24
Megfertőztek? Kik? Az ufók?
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 13:32:48
"úúú úgy ennék, enni akarok, a kaja nem ítél el, ne ítéljenek már el, ááá." Ezt váltja ki."
Itt a lényeg. Vagyis ugyanúgy egy elterelő hadműveletbe kezd, mint ez a fat acceptance. Cselekvéspótlék.
Az embereknek mindig lesz véleménye, ami nem feltétlenül egyezik a tiéddel. Gyakran ki is mondják, igen. Ezt is el kéne tudni fogadni.
fat.acceptance 2013.09.01. 13:39:04
Ágnes4060 2013.09.01. 13:45:28
Azt várod itt a hozzászólóktól, hogy hazudják azt, hogy egyetértenek veled? Bocs, de én nem ismerlek, miből gondolhatnám, hogy te életed megrontóját látod abban, aki a túlsúly és az egészség összefüggéséről cseréli ki a gondolatait. Én itt nem, mint pszichológus, hanem mint vitapartner nyilvánultam meg. Milyen segítséget vársz egy ilyen nyitó után?
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 13:46:41
fat.acceptance 2013.09.01. 13:50:35
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 13:58:34
A kövérség csupán egy a tulajdonságok közül, ami alapján esetleg ítélkezik a másik fél. A kommunikáció stílusa is legalább ennyire szembeötlő.
fat.acceptance 2013.09.01. 14:01:18
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 14:09:36
Nem mindenki buta, lehetséges, hogy az érveid nem voltak elég meggyőzőek.
fat.acceptance 2013.09.01. 14:30:55
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 14:45:07
Úgy érzed, hogy a te dühkitöréseid is a tiszteletben tartandó tulajdonságok közé tartoznak? Ez a kettős mérce.
fat.acceptance 2013.09.01. 14:50:11
fat.acceptance 2013.09.01. 14:51:49
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 15:12:52
Folyamatosan becsmérelsz másokat és a dühödet és türelmetlenségedet elegendő mentségnek gondolod. Így akarsz támaszt nyújtani másoknak?
fat.acceptance 2013.09.01. 15:22:04
fat.acceptance 2013.09.01. 15:23:53
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.01. 15:27:11
Ágnes4060 2013.09.01. 15:28:55
fat.acceptance 2013.09.01. 15:36:06
Ágnes4060 2013.09.01. 15:42:00
Szerintem valakinek a kinézete igencsak sok dologról árulkodik.
fat.acceptance 2013.09.01. 15:45:22
Ágnes4060 2013.09.01. 16:08:19
Ágnes4060 2013.09.01. 16:13:33
fat.acceptance 2013.09.01. 16:17:55
Ágnes4060 2013.09.01. 16:34:45
Az előítélet minden emberben automatikusan születik, evolúciós örökség. Az ember saját magát védi az előítélettel az ismeretlen dolgokkal szemben, nem akaratlagos dolog. Lehet így, lehet úgy kezelni. Senki nem úgy megy az utcára, na most azon fogok gondolkodni, milyenek lehetnek az ismeretlen emberek. Kulturáltság kérdése, hogy az ember egy feltűnő dolog hatására bámul, így-úgy beszól, vagy elfordítja a fejét.
fat.acceptance 2013.09.01. 16:36:55
kiraaaaa 2013.09.01. 19:52:57
fat.acceptance 2013.09.01. 19:55:05
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2013.09.01. 20:51:52
A kommentelok nagy tobbsege nem az eletstilusodat teszi szova, hanem a bicskanyitogato, ignorans (es abszolut nem tolerans) stilusodat, miszerint mindenki forditva ul a lovon, es nem erti, mirol beszelsz.
Kivancsi vagyok, vajon tenyleg meg vagy gyozodve arrol, hogy ennyi hulye jon veled szemben az autopalyan, vagy neha elgondolkozol es belatod, hogy talan megis te megy szembe a forgalommal? Nem kell bevallanod, de magadert, konyorgom, ulj le es gondolkozz el ezen.
fat.acceptance 2013.09.01. 20:56:10
fat.acceptance 2013.09.01. 20:59:26
kiraaaaa 2013.09.01. 21:39:22
De majd remélem ugyanilyen arroganciával viseled a terhed, ha nem lehet gyereked, ha súlyos beteg leszel 5-10 év múlva.(ne érts félre, nem ezt kívánom, csak hogy akkor ez asok butaság,amit itt fennhangon hirdetsz eszedbe jusson, s beismerd tévedésed)
fat.acceptance 2013.09.01. 21:59:40
Marciellino 2013.09.02. 11:57:36
És ja, ha "sértő" lenne, hogy elmondják, hogy a fatfóbia és a homofóbia ugyanolyan ostoba és felszínes attitűd - mert az -, akkor lenne problémám, mégpedig hogy egy seggfej vagyok. :D Szar, hogy valakit azért bántanak, amiről nem tehet - meleg vagyok, szerintem tudom, miről beszélek -, de nehogy már ez azt jelentse, hogy ezek után tök oké olyasmiért bántani valakit, amiről tehet. (Logikából elégtelen.) Miért lenne oké? A kinézet alapján ítélkezni igenis gáz. És nem csak a kinézet, de könyörgöm, evés meg sport? Ez pont annyira okos, mint lenézni a takarítónőt meg a pincért, mert az nem olyan jó foglalkozás, mint azé, aki szarrá keresi magát egy manageri állással. Hallottátok már, hogy "aki kedves hozzád, de a pincérhez nem, az NEM kedves ember?" Na, erről van szó.
Noisy Suzy, csak annyit mondanék még, hogy minden válaszod egy klisé, amiben próbálsz nagyon szarkasztikus lenni, ezzel palástolva mondataid tartalmának, ezen belül a "lereagált állításra" való tartalmas reflexiónak teljes hiányát. A blogodban pedig összevissza beszélsz (azon röhögtem fel, amikor leírtad, hogy itt le lett rasszistázva a fatfóbia, wtf, pár fogalom még nem tiszta, úgy látom), a blogíró hölgynek pedig le a kalappal, hogy milyen részletesen és türelmesen válaszolgatott a fröcsögésedre, ami tele volt kamuval és rosszindulattal.
Az pedig, hogy tudatosan lélekroncsoló dolgokat sulykoltok jó sokáig - nyilván nem volt jobb dolgotok -, aztán amikor már az illető kiborul, mert a türelme elfogyott és valószínűleg szenved, mint állat, elkezdtek azzal érvelni, hogy milyen alpári - egyszerűen szánalmas és hihetetlenül gusztustalan a részetekről.
fat.acceptance 2013.09.02. 13:04:29
kiraaaaa 2013.09.02. 21:52:36
fat.acceptance 2013.09.02. 22:16:12
fat.acceptance 2013.09.02. 22:19:36
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.03. 05:23:45
"ti pofaztok ocsmanysagokat folyton"
A nyilvánvaló trollokon kívül senki nem pofázott ocsmányságokat. Ha mégis így érzed.. mindegy.
A nyilvánvaló trollokon kívül senki nem támadott téged személy szerint, csupán a problémádra talált reakciódat kritizáltuk. Nem állíthatod, hogy a kövérség nem probléma számodra, ha hosszú önelfogadási folyamat is szükséges ahhoz, hogy végre kiegyensúlyozottnak érezhesd magad. Most képzeld el, hogy ha neked egész eddigi kövérséged alatt nem sikerült megbékélned magaddal, akkor mennyire van könnyű helyzetben egy ismeretlen, akivel néhány mondatváltás után ennyire arrogáns és lekezelő vagy.
A hosszú és indulatos kommentoszlopok nem azért születnek itt, mert kövér vagy, hanem azért, mert kaffogó acsarkodással esel a hozzászólók torkának, amiért a "hosszú sorokon át, részletesen elemzett koncepciódat" zsákutcának vélik.
fat.acceptance 2013.09.03. 08:14:08
fat.acceptance 2013.09.03. 08:17:48
fat.acceptance 2013.09.03. 08:20:01
Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2013.09.03. 09:10:41
Abban igazad van, hogy a fogyás önmagában nem oldja meg a lelki problémákat, viszont a "szeretem a lavórszerű ülepemet" típusú önhazugságok sem.
Véleménydiktatúrával nem lehet a toleranciát kierőszakolni. Az interperszonális és a társadalmi viszonyoknak is kölcsönösségen kellene alapulni, túlburjánzó egóval lehetetlenség őszinte elfogadást, horribile dictu szimpátiát kisajtolni.
A neten kimoderálhatsz bárkit a blogodról, de a való életben nem. Ha nem tanulod meg feldolgozni, hogy a világot nem te irányítod, akkor folyamatos frusztrációban kell hadakoznod és egyre távolabb kerülsz a kitűzött célodtól, hogy jól érezd magad a bőrödben.
Az utolsó 100 komment: